Jump to content

Edit History

pam

pam

En lille update så det ikke ser ud somom projektet er gået helt i stå :wink:
Der er meget "pille-arbejde" i øjeblikket med kabler og montering der ikke visuelt er ret tydeligt da det foregår "bag facaden" men arbejdet med flybridg går videre også med lidt tydeligere ting:smash:.

Noget af det jeg ikke ikke brød mig om var det uoriginale rat. Der er ikke noget i vejen for at skifte rat til et andet end det originale, men man skal være opmærksom med design, og det her klædte ikke båden.

1242735726_UdskiftningratFly.jpg.16a9314c1c58442b0d9bb9bd3da4c958.jpg

 

Det viste sig dog at det var lidt af en opgave at få det af:headbang:, og der måte gang i det tunge værktøj for at vriste det løs. En aftrækker løste dog opgaven til sidst....

 

Montering af projektør var lidt en udfordring. 3288 havde en option som ny med montering af projektør foran på flybridge. Det var selvfølgelig ikke tilfældet her, så der måtte tænkes lidt.
Motorlanternen var monteret på et lille “repos”, som præcist var stort nok til at kunne understøtte monteringen af en ordentlig projektør. Motorlanternen var det alligevel planen at flytte op på targabøjlen sammen med anker og agterlanterne.

 

2145249892_Projektr.jpg.57774334563cbb004b82293caf213ef8.jpg

 

Jeg ville have en ordentlig projektør på, men foden på en Jabsco 146 er relativt stor så der måtte laves en lille plade. Stedet for at lave den i rustfrit blev den lavet i marine-krydsfineer, behandlet med Hempel light primer og til sidst med topcoat.

1625791389_Projektr2.jpg.31b3a1982cecb37af8bca9c441fd49aa.jpg

 

Pladen monteres på “repos” med Sika og skruer, Og ja, den blev lidt mere hvid end skrogfarven, men jeg forventer at den “dæmper” sig lidt med tiden. Det er under alle omstændigheder pænere end et stort rustfrit beslag.

Sidste billede er projektøren monteret, da det er en dual-station installation skal der trækkes dobbelt op i kabler og monteres to kontroller, men det vender jeg tilbage til.

 

Op-pollering af de gamle beslag til vindskærmen på flybridgen blev gjort eksternt, og det blev pænt. Det kan anbefales i nogen tilfælde hvor “godset” er tykt nok eller beslaget skal speciallaves hvis det skiftes.

 

1590616886_Flybridge7.jpg.57107b02759fca10252cb4cd550dca2d.jpg

 

Det begynder at ligne noget på flybridgen, der mangler stadig en del kabeltræk til lamper mv. så der er stadig åbent i den ene side under dashboardet i højre side. Da jeg ikke i denne omgang udskifter auto-piloten og jeg ville have et ekstra display på flybridge, måtte jeg til at lede. Jeg fandt et brugt 6002 i god stand som passer lige mellem de to rpm-tællere:thumbsup:

 

Beslag_udskiftning.jpg.3d3b8c82cc01fd07c013680cde914119.jpg

 

Flere beslag skiftes… både dem til VHF antenner og til dækslugerne var enten istykker eller for medtaget til at pudse op..

….. mere følger…

@Ida Marie III jeg har tjekket det firma som du henviser til, det lader til at de er lukket - i hvert fald delvist, men der er andre hvor de har dele om man trænger :smiley:

 

pam

pam

En lille update så det ikke ser ud somom projektet er gået helt i stå :wink:
Der er meget "pille-arbejde" i øjeblikket med kabler og montering der ikke visuelt er ret tydeligt da det foregår "bag facaden" men arbejdet med flybridg går videre også med lidt tydeligere ting:smash:.

Noget af det jeg ikke ikke brød mig om var det uoriginale rat. Der er ikke noget i vejen for at skifte rat til et andet end det originale, men man skal være opmærksom med design, og det her klædte ikke båden.

1242735726_UdskiftningratFly.jpg.16a9314c1c58442b0d9bb9bd3da4c958.jpg

 

Det viste sig dog at det var lidt af en opgave at få det af:headbang:, og der måte gang i det tunge værktøj for at vriste det løs. En aftrækker løste dog opgaven til sidst....

 

Montering af projektør var lidt en udfordring. 3288 havde en option som ny med montering af projektør foran på flybridge. Det var selvfølgelig ikke tilfældet her, så der måtte tænkes lidt.
Motorlanternen var monteret på et lille “repos”, som præcist var stort nok til at kunne understøtte monteringen af en ordentlig projektør. Motorlanternen var det alligevel planen at flytte op på targabøjlen sammen med anker og agterlanterne.

 

2145249892_Projektr.jpg.57774334563cbb004b82293caf213ef8.jpg

 

Jeg ville have en ordentlig projektør på, men foden på en Jabsco 146 er relativt stor så der måtte laves en lille plade. Stedet for at lave den i rustfrit blev den lavet i marine-krydsfineer, behandlet med Hempel light primer og til sidst med topcoat.

1625791389_Projektr2.jpg.31b3a1982cecb37af8bca9c441fd49aa.jpg

 

Pladen monteres på “repos” med Sika og skruer, Og ja, den blev lidt mere hvid end skrogfarven, men jeg forventer at den “dæmper” sig lidt med tiden. Det er under alle omstændigheder pænere end et stort rustfrit beslag.

Sidste billede er projektøren monteret, da det er en dual-station installation skal der trækkes dobbelt op i kabler og monteres to kontroller, men det vender jeg tilbage til.

 

Op-pollering af de gamle beslag til vindskærmen på flybridgen blev gjort eksternt, og det blev pænt. Det kan anbefales i nogen tilfælde hvor “godset” er tykt nok eller beslaget skal speciallaves hvis det skiftes.

 

1590616886_Flybridge7.jpg.57107b02759fca10252cb4cd550dca2d.jpg

 

Det begynder at ligne noget på flybridgen, der mangler stadig en del kabeltræk til lamper mv. så der er stadig åbent i den ene side under dashboardet i højre side. Da jeg ikke i denne omgang udskifter auto-piloten og jeg ville have et ekstra display på flybridge, måtte jeg til at lede. Jeg fandt et brugt 6002 i god stand som passer lige mellem de to rpm-tællere:thumbsup:

 

Beslag_udskiftning.jpg.3d3b8c82cc01fd07c013680cde914119.jpg

 

Flere beslag skiftes… både dem til VHF antenner og til dækslugerne var enten istykker eller for medtaget til at pudse op..

….. mere følger…



×
×
  • Create New...