Jump to content

Edit History

pam

pam

Lidt mere opdatering, jeg er kommet en del bagud med dem, men her kommer nogle af de seneste.

 

336834876_Hardtop10.jpg.19bde9737ee5d4a122cb477236b22e1c.jpg

 

Teakkanterne under hardtoppen er blevet færdige, der manglede nogle afslutninger og lukning af siderne. Det blev jo ganske pænt og meget “factory”.

 

Noget som jeg gerne ville have integreret var kamera-overvågning af bl.a. motorrum. Med de nye Raymarine systemer er det relativt nemt at få det sat op. Det hele køre via RayNet (LAN) og via en hub til de enkelte display.

 

Kameramontering.jpg.0936767be75769a6be4b996e87e09086.jpg

 

Kameraerne får deres strøm via Raynet (LAN), så det kræver kun et enkelt kabel. Dog skal de have strøm også, så der skal bruges POE (Power over ethernet) - det kræver en ekstra boks. FLIR som ejer Raymarine laver deres egen 12V boks til det brug, der skal bruges en pr. kamera. Der findes andre løsninger, men vi valgte at gå med deres egen.

 

Midterste billede med den nye type kabel-samlinger der kan bruges hvor der ikke er fugtigt. De er certificeret, og bedre at bruge end div. fra Biltema.

Kameraet til motorrummet er kugleformet, og med infrarød belysning så man har sort hvid billede selvom der er mørkt i motorrummet.

 

318200019_Baylinerlogo.jpg.3169d6ffcad2414ec14f81ac1164a3f9.jpg

 

Lidt til udseende - bayliner “logo” til hardtoppen.. og til venstre kan man lige se bagerste kamera. 

 

Noget som jeg bestemt ikke har været tilfreds med og spekuleret på hvor dan kunne løses er loft-kanten under forruderne. Bayliner havde taget den nemme løsning her og bare brugt vægstof og med blottede monterings-bolte i overgangen til køkkenet. Det virkede underligt, ufærdigt, og var ikke særligt pænt.

1734631893_Koekkenloft1.jpg.3995f3d9ad5b5a37be8a00b6405cdefb.jpg

 

Efter mange år var stoffet også lidt misfarvet, så nye loftplader blev lavet i 4mm teakfiner. 

Vinklerne er meget skæve men det lykkedes til sidst, og hjalp en del på udseende  :-)

2029871433_Koekkenloft2.jpg.8299722163f59cd3d356f10fda1ff286.jpg

 

Både er kommet i vandet men det er ikke blevet til sejlads.
Der er arbejdet hårdt på at få løst forskellige udfordringer med det elektriske system efter at det har været skilt ad, og få detaljer på plads.
Samtidig viste det sig at der skulle nye “koblinger” på det nye gas/gear-system. De nye kontroller fra Ultraflex passede ikke de gamle kabeltræks-kasser…. 14 dages ventetid på dele… Og lidt frustrerende.
Så motorene kan først startes op i næste uge.

 

Soesaetning.jpg.6338aafb8e84ae074ab9fa3ed49d3620.jpg

 

Lidt billeder fra montering. Der er lavet nye teakpaneler til styrepladsen ned så netværks-hub og forkabling sidder beskyttet og skjult. Alle sikringer (som før var monteret i bedste 90´er stil direkte på instrumentpanelet, er flyttet om til bagsiden af styrekonsollen og kan nu tjekkes via luge på bagsiden.

 

550512461_Styreplads5.jpg.cae0ea07233c31b41974b872646d7c4c.jpg


Mere følger….

pam

pam

Lidt mere opdatering, jeg er kommet en del bagud med dem, men her kommer nogle af de seneste.

 

336834876_Hardtop10.jpg.19bde9737ee5d4a122cb477236b22e1c.jpg

 

Teakkanterne under hardtoppen er blevet færdige, der manglede nogle afslutninger og lukning af siderne. Det blev jo ganske pænt og meget “factory”.

 

Noget som jeg gerne ville have integreret var kamera-overvågning af bl.a. motorrum. Med de nye Raymarine systemer er det relativt nemt at få det sat op. Det hele køre via RayNet (LAN) og via en hub til de enkelte display.

 

Kameramontering.jpg.0936767be75769a6be4b996e87e09086.jpg

 

Kameraerne får deres strøm via Raynet (LAN), så det kræver kun et enkelt kabel. Dog skal de have strøm også, så der skal bruges POE (Power over ethernet) så det kræver en ekstra boks. FLIR som ejer Raymarine laver deres egen 12V boks til det brug, der skal bruges en pr. kamera. Der findes andre løsninger, men vi valgte at gå med deres egen.

 

Midterste billede med den nye type samlinger der kan bruges hvor der ikke er fugtigt. De er certificeret, og bedre at bruge end div. fra Biltema.

Kameraet til motorrummet er kugleformet, og med infrarød belysning så man har sort hvid billede selvom der er mørkt i motorrummet.

 

318200019_Baylinerlogo.jpg.3169d6ffcad2414ec14f81ac1164a3f9.jpg

 

Lidt til udseende - bayliner “logo” til hardtoppen..

 

Noget som jeg bestemt ikke har været tilfreds med er loft-kanten under forruderne. Bayliner havde taget den nemme løsning her og bare brugt vægstof i overgangen til køkkenet. Det virkede underligt og var ikke særligt pænt.

1734631893_Koekkenloft1.jpg.3995f3d9ad5b5a37be8a00b6405cdefb.jpg

 

Efter mange år så det ikke videre kønt ud, så nye loftplader i 4mm teakfiner måtte der til.

Vinklerne er meget skæve men det lykkedes til sidst :-)

2029871433_Koekkenloft2.jpg.8299722163f59cd3d356f10fda1ff286.jpg

 

Både er kommet i vandet men det er ikke blevet til sejlads.

Der er arbejdet hårdt på at få løst forskellige udfordringer med det elektriske system efter at det har været skilt ad, og få detaljer på plads.
Samtidig viste det sig at der skulle nye “koblinger” på det nye gas/gear-system. De nye kontroller fra Ultraflex passede ikke de gamle kabeltræks-kasser…. 14 dages ventetid på dele… Og lidt frustrerende. Så motorene kan først startes op i næste uge.

 

Soesaetning.jpg.6338aafb8e84ae074ab9fa3ed49d3620.jpg

 

Lidt billeder fra montering. Der er lavet nye teakpaneler til styrepladsen ned så netværks-hub og forkobling sidder beskyttet og skjult. Alle sikringer er flyttet om til bagsiden på panelet sammen med kortlæser mv.

 

550512461_Styreplads5.jpg.cae0ea07233c31b41974b872646d7c4c.jpg


Mere følger….



×
×
  • Create New...