Jump to content

Edit History

Fusebox

Fusebox

Hei,

Forsøker å installere en kartplotter i båten, og så langt har det gått bra (montert plotter og trukket kabler inn i dashboard), men:

Hvordan skal man få trukket giverledningen fra konsollen, under dekk, og til giveren bak ? Giverledningen er klippet, så kun en tynn kabel som må trekkes fra konsoll og bakover.

Bryterpanelet er demontert, enkel plate med 4 skruer, men ser ikke allverdens gjennom den platen. Har probert med hånden så langt jeg tør, men finner ingen kanal. Ser det er et gummi-aktig rør som inneholder motor instrument ledningene (såvidt jeg kan se). Dette gummi røret antar jeg blir for vanskelig å trekke gjennom, siden det allerede er lagt i "bøy". Antar også høy friksjon pga. gummi.

Ser også at kablene går inn i en ganske stor, "generell" åpning rommet akter.

Det er en inspeksjonsluke i dørken mellom akter og konsoll, men ser da bare rett ned på bensin tanken (og tank giver) med lite mulighet for annen aktivitet.

Følgende ustyr er tilgjengelig:

Trekketråd

Endoskop

++

Er det noen som har gjort dette, eller nært tilsvarende, uten å demontere større deler av inventar, og eventuelle dørker ?

Fusebox

Fusebox

Hei,

Forsøker å installere en kartplotter i båten, og så langt har det gått bra (montert plotter og trukket kabler inn i dashboard), men:

Hvordan skal man få trukket giverledningen fra konsollen, under dekk, og til giveren bak ? Giverledningen er klippet, så kun en tynn kabel som må trekkes fra konsoll og bakover.

Bryterpanelet er demontert, enkel plate med 6 skruer, men ser ikke allverdens gjennom den platen. Har probert med hånden så langt jeg tør, men finner ingen kanal. Ser det er et gummi-aktig rør som inneholder motor instrument ledningene (såvidt jeg kan se). Dette gummi røret antar jeg blir for vanskelig å trekke gjennom, siden det allerede er lagt i "bøy". Antar også høy friksjon pga. gummi.

Ser også at kablene går inn i en ganske stor, "generell" åpning rommet akter.

Det er en inspeksjonsluke i dørken mellom akter og konsoll, men ser da bare rett ned på bensin tanken (og tank giver) med lite mulighet for annen aktivitet.

Følgende ustyr er tilgjengelig:

Trekketråd

Endoskop

++

Er det noen som har gjort dette, eller nært tilsvarende, uten å demontere større deler av inventar, og eventuelle dørker ?

• Create New...