Bigdrago Startet 8.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2020 Fant dette i vannutskillerfilteret, burde jeg bekymret meg? Skiftet dieselfilter i samme slengen. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 8.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Jeg ville i alle fall ikke lagt ut på langtur med dette. Du har tydeligvis noe i dieselen som ikke skal være der. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Årsmodell er båten ? en god tankrens er aldri feil. er vel plasttank på d55, kanskje litt vanskelig plasser for god visuell sjekk ? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 8.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Det er dieseldyr ja, en tankrens er på sin plass. Vet ikke om det er noen umiddelbar fare, har du hatt tette filtre før? Nå har du jo byttet til nytt filter da. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 8.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Båt fra 06. Aldri hatt tett filter...men så har jeg bare hatt båten siden februar.? tidligere eier var heller ikke plaget. Får kjøre på med full tank, diverse tilsetninger og så får vi se an. Det er plasttank og lite innsyn. Kan sikkert åpne en kobling eller to å se. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 8.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Nei, dette trenger ikke å bety annet enn at forfilteret gjør jobben ! Dieseldyr er en fellesbetegnelse for sopp og bakterievekst som dannes i sjiktet mellom diesel og vann. Infisert diesel levrer seg og har således en konsistens som snerk, eller snørr om du vil. Om du er usikker så kan du bestille en "Dip-Stick" og teste selv. Maritim Consultants AS Det kan være ulumskheter (scaling fra rørsystemene i landanlegg) du har fått fra et tankanlegg ! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Hulda Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 For meg ser det ut som malingflak? I så fall ikke noe å få panikk av. Har hatt masser av det opp gjennom årene, det meste fra egen tank. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 -uttern d55 har "hvit " plasttank. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Har hvit plasttank på min 41år gamle Enes og har hatt antydning til fremmede dyr der. Har også hatt litt annet også som kan ha kommet fra maling eller noe slikt ved påfylling. Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Ville latt båten ligge stille et døgn eller så og så prøvd, om det er mulig, å få sugd ut 5-10 liter fra bunnen av tanken. Enten gjennom påfyllinga eller mannlokk. Så la det stå noen timer og se om det skiller seg og om det er noe dritt der. Jeg pleier å ta en "utsuging" hver sesong for å ha litt kontroll på tilstanden nedi tanken. Resultatet vil si deg om du bør gjøre noe. Om det er en del dritt og vann kan du gjenta utsuginga og se om det er ok etterpå. Og angående at forrige eier aldri har hatt problemer osv... det er jo egentlig alltid sånn at alt er fint og ok helt til det "plutselig" ikke er det lengre :-). Så å ikke gjøre noe nå som du har mistanke tror jeg er en dårlig strategi ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Kjøp deg en slik dipstick test fra Maritime Consultant og test. Da får du et reelt svar på dette. Tar selv en slik en gang i året. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.