Jump to content

Fant dette i vannutskillerfilteret, burde jeg bekymret meg?

Bigdrago

Recommended Posts

Nei, dette trenger ikke å bety annet enn at forfilteret gjør jobben !

Dieseldyr er en fellesbetegnelse for sopp og bakterievekst som dannes i sjiktet mellom diesel og vann. Infisert diesel levrer seg og har således en konsistens som snerk, eller snørr om du vil.

Om du er usikker så kan du bestille en "Dip-Stick" og teste selv. 

Maritim Consultants AS

Det kan være ulumskheter (scaling fra rørsystemene i landanlegg) du har fått fra et tankanlegg !

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Ville latt båten ligge stille et døgn eller så og så prøvd, om det er mulig, å få sugd ut 5-10 liter fra bunnen av tanken. Enten gjennom påfyllinga eller mannlokk. Så la det stå noen timer og se om det skiller seg og om det er noe dritt der. 

Jeg pleier å ta en "utsuging" hver sesong for å ha litt kontroll på tilstanden nedi tanken. 

Resultatet vil si deg om du bør gjøre noe. Om det er en del dritt og vann kan du gjenta utsuginga og se om det er ok etterpå. 

Og angående at forrige eier aldri har hatt problemer osv... det er jo egentlig alltid sånn at alt er fint og ok helt til det "plutselig" ikke er det lengre :-). Så å ikke gjøre noe nå som du har mistanke tror jeg er en dårlig strategi ;-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...