jupan
Jeg har en nøtt å knekke angående det indre akterspeilet, etter at jeg skjærte bort dørken i innerlineren.
Med indre akterspeil mener jeg den loddrette delen som kommer fra motorbrønnen (påhengs) og går ned på innsiden av selve akterspeilet, og som tidligere var sammenføyd med dørken i innerlineren. På bildet er det kanten på tvers rett over røret i kjølen.
Vil det være riktig å støpe det indre akterspeilet videre ned til man treffer skrogbunnen? Er dette i det hele tatt nødvendig?
jeg tenkte å bruke polyester og duk til dette og samtidig legge inn en til bunnventil nederst i akterspeilet slik at det er mulig å tappe ut vann fra begge sidene av røret i bånn.
Det var et sammensurium av dreneringer i den gamle dørken. Alt var stort sett tett.
Her tenkte jeg; «var dette å gå litt vel langt?» ?
Skrogbunnen med røret innstøpt over kjølen. Indre akterspeil kommer ned som del av motorbrønnen og var tidligere støpt fast i dørken.
Kanten på indre akterspeil. Ligger helt inntil akterspeilet som er like bak.
Jeg håper på litt respons og tips på dette da det gjør det hele mer motiverende, siden jeg famler litt akkurat nå med dette. ??