jupan
Komodo skrev for 22 timer siden:Se der ja, dette begynner jo å se bra ut! Legger inn noen kommentarer under:
Mulig det er bare meg, men jeg synes dette ser veldig slurvete ut. Det ser jo ikke ut som om de har rullet ut glassfiberen i det hele tatt. Dette er der dette røret har vært innstøpt. Usikker på hva som har vært gjort her...
Dette blir bra! Når du sliper et så stort område rundt hullet konisk får du god heft for støpen
Hjalp @VegJoh med å støpe igjen etter en skroggjennomføring her om dagen, da gjorde vi det på samme måten. Slipte ca. 10cm ut fra hullet rundt hele, og la på 5 lag matte på innsiden. Jeg antar det blir samme prinsipp som med rekka; 1 lag på ene siden, bygge opp på andre siden, og bygge opp til ønsket nivå på den første siden til slutt.
Epoxysparkel er gode greier. Men personlig bruker jeg gjerne gelcoatsparkel over vannlinja. Kan jeg bruke epoxysparkel hvis jeg har tenkt å lakkere båten senere uansett? Tenkte ikke på å kjøpe gelcoatsparkel...
Denne ordner du lett. Jeg fikk en tilsvarende skade på Dracoen da den skulle snus opp-ned i teltet da jeg holdt på. Bare sørg for at kantene flukter og at skroget er rett før du begynner. Så legger du ett lag på den ene siden først, da kan du bygge opp alt på den andre siden vått-i-vått. Så sliper du og bygger opp til ønsket tykkelse på den første siden til slutt. Det var ganske enkelt å rette opp og skvære av skroget. Det blir i alle fall rett nok. :)
Lykke til videre, og fortsett å holde oss oppdatert
![]()
Fikk ikke til å sitere inkludert bildene. Men det er kanskje like ryddig. ;)