elskerseiling Startet 8.Mai.2020 Del på Facebook Startet 8.Mai.2020 Er det noen som har erfaring med 1998 modell 4.3 EFI v6? Er denne ferskvannskjølt? Sitter på en goldfish 21 skjærgårdsjeep. Hva er svakheter på disse og hva er viktig å følge opp når det gjelder service/ vedlikehold? Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 Du må bruke slegge for å kverke denne motoren men. En av kloden mest produserte motorer som selvfølgelig trenger vanlig service en gang i året med vanlig bruk. Hvis det er ferskvanns kjøling så han du antagelig en større tank montert i fronten er motoren Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 8.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 Er det krise om man ikke har ferskvannkjøling på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 9.Mai.2020 Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 Jeg antar di fleste er sjøvanns sjølte ettersom motoren blir billigere å produsere da. Det er mindre problemer med temperatur pga avleiringer og ikke minst rust inni motor å den varer lenger når den er ferskvanns sjølt. Har du noen time antall den motoren din har gått Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 9.Mai.2020 Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 Nei det er ingen krise. Varer vel så lenge og ingen problemer med det. Einaste forskjellen i praksis er man må passe på til vinteren mht frostsprenging og man får dårlig effekt om man kobler på defroster. Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 9.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 Den er ferskvannskjølt. Det sitter varmeveksler i forkant av motor. Se bilde. Jeg kjøper båt/motor nå og vil gjerne gå over motor så alt er good. Kan noen gi meg oversikt over hva som bør gås over på denne motoren/drev ettersom den ikke har vært på service på noen år? Motoren har blitt vinterkonservert hvert år men jeg tror ikke det har vært en skikkelig service på den siste par årene. Oljeskift sist 2018 og bensinfilter er byttet 2019. i 2016 ble det gjort mye arbeider. Se vedlegg. Byttet eksosrør og manifolder med slanger og raisere. Overhaldt/slipt ventiler på begge topper, service motor og drev, byttet belger. Sommeren 2019 ble undervannshuset byttet og båten har ikke vært på vannet etter dette. Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 11.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 Er det noen som har punkter på alt som bør gjøres her? Hva er intervall på belger? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.