
Gunga Din
Vis hele sitatetDet mest interessante er at de «flyttet sjømerket til babord» etter hendelsen. Eh, javel?
minner litt om Tsesis-ulykken i Stockholm skjærgård på 70-tallet...med større konsekvenser
Russisk oljetanker går på grunn, springer lekk........
Sjøfartsverket skyller på Losen og kaptein.....
men en ansatt i Sjøfartsverket på kartavdelningen sier til pressen....vi kjenner til att grunnet går lenger ut, enn vad som er inntegnet i kartet.
Generaldirektøren forsvarer att Sjøfartsverket har gjort rett....og har alt på det tørre !
man flytter den ansatte over i en annen avdelning fyravdelningen.....der den klassiske bilden togs
»Fangen på fyren»
etter mange turer og år.....får kaptein og losen postymt rett !
og ‘visselblåseren’ Anders Ahlmark, kartograf også !
hele historien
http://fangenpafyren.blogspot.com/2010/03/1-det-som-inte-fick-handa.html