Jump to content

Edit History

Brigg

Brigg

Mouche skrev 39 minutter siden:

Jeg må nok innrømme at hvis jeg hadde passert en jernstang som pekte en vei så hadde jeg tolket det som at stangen stod på "utsiden" av et skjær og at det ville være ganske så trygt å passere denne jernstangen med en avstand på 30-40 meter, men skjønner nå at det ikke nødvendigvis er tilfelle. Hvorfor står det da en pil på denne stangen?

Det der kan fort bli en kostbar strategi f.eks. langs Helgelandskysten. 

Jeg har gått forbi dette stedet noen ganger. Trondheimsfjorden er bred og dyp forbi der, og jeg har aldri vær inne på tanken å gå så nært land at jeg kommer inn på de grunne områdene ved denne staken. 

Denne saken minner om andre situasjoner som beskrives på dette forumet stort sett hver sommer. Om en grunne ikke er merket med et sjømerke så peiser folk på, uten å forholde seg til informasjonen fra sjøkartet. Og så blir man kjempeoverrasket når det smeller. Men heldigvis har de fleste skamvett nok til ikke å saksøke staten etterpå. 

Brigg

Brigg

Mouche skrev 9 minutter siden:

Jeg må nok innrømme at hvis jeg hadde passert en jernstang som pekte en vei så hadde jeg tolket det som at stangen stod på "utsiden" av et skjær og at det ville være ganske så trygt å passere denne jernstangen med en avstand på 30-40 meter, men skjønner nå at det ikke nødvendigvis er tilfelle. Hvorfor står det da en pil på denne stangen?

Det der kan fort bli en kostbar strategi f.eks. langs Helgelandskysten. 

Jeg har gått forbi dette stedet noen ganger. Trondheimsfjorden er bred og dyp forbi der, og jeg har aldri vær inne på tanken å gå så nært land at jeg kommer inn på de grunne områdene ved denne staken. 

Denne saken minner om andre situasjoner som beskrives på dette forumet stort sett hver sommer. Om en grunne ikke er merket så peiser folk på, uten å forholde seg til informasjonen fra sjøkartet. Og så blir man kjempeoverrasket når det smeller. Men heldigvis har de fleste skamvett nok til ikke å saksøke staten etterpå. 

• Create New...