Jump to content

Får kun fyllt 1/2 tank

Jokkis

Recommended Posts

Hei jeg var en tur utpå i dag og stoppet for å fylle diesel da måleren viste halv tank, etter å ha fyllt på ca 13 liter ble det tilbakeslag og kom en stråle med diesel i retur. Måleren viser fortsatt halv tank, når jeg banker på tanken er den tydelig ikke full. Kan det være noe trykk på tanken ? 

C060D1D5-5F0E-4D17-ADC3-80EC13A1586A.jpeg

BA310865-141F-4660-8C8E-5E0838EDB930.jpeg

Gjennomføringen gjennom skutesiden for lufting av tanken har ofte netting i åpningen. Her kan det fort gro til med irr og annet. Kjør en skrutrekker inn i denne nettingen og få den vekk.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må ikke løsne noen av slangene ,men det står trykk i den høyeste avsatsen. Den luften må få komme ut. Den tynneste som står på nederste avsats er luftingen og går vel ganske høyt opp bak . Slik som det er nå så blir det stående diesel et stykke opp i denne slangen . De beste er å få på en ny lufting på den høyeste avsatsen først og så flytte slangen dit. Og så få blendet den luftenippelen du har nå. Lufteslangen du har nå kan enkelt skjøtes hvis den blir for kort. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...