Jokkis Startet 9.Mai.2020 Del på Facebook Startet 9.Mai.2020 Hei jeg var en tur utpå i dag og stoppet for å fylle diesel da måleren viste halv tank, etter å ha fyllt på ca 13 liter ble det tilbakeslag og kom en stråle med diesel i retur. Måleren viser fortsatt halv tank, når jeg banker på tanken er den tydelig ikke full. Kan det være noe trykk på tanken ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.Mai.2020 Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 Du må sjekke at lufting er OK og at det ikke står diesel i en "dump" i slangen. Åpne påfyllingslokk og blås i lufteslangen, skal være fri vei og ingen bobling. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 9.Mai.2020 Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 Jeg opplevde tilsvarende en gang lufteslangen hadde fått en "knekk" og var blokkert. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2020 Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 Gjennomføringen gjennom skutesiden for lufting av tanken har ofte netting i åpningen. Her kan det fort gro til med irr og annet. Kjør en skrutrekker inn i denne nettingen og få den vekk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jokkis Svart 9.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 Takk for gode råd, skal se om jeg finner ut hvor gjennomføringen for luftingen er Sitér dette innlegget Link to post
EmilS Svart 9.Mai.2020 Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 Det ser ut på nederste bilde at tanken din har et trinn opp. Den forhøyningen får du ikke fylt opp. Dieselen vil komme opp gjennom lufteslangen ved fylling ved fylle og lufteslanger på nederste avsats. Tolker jeg dette riktig ? Sitér dette innlegget Link to post
Jokkis Svart 9.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 Det stemmer at det er en forhøyning, men tanken var 3/4 full ved sjøsetting Sitér dette innlegget Link to post
EmilS Svart 10.Mai.2020 Del på Facebook Svart 10.Mai.2020 Utluftingen må vere på den høyeste avsatsen. Kan prøve å løse på skruene på mannluka for åfå ut luften , men da blir det stående litt diesel i lufteslangen slik den står nå. Sitér dette innlegget Link to post
Jokkis Svart 10.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2020 Ok hvem av slangene bør jeg løsne ? Sitér dette innlegget Link to post
EmilS Svart 10.Mai.2020 Del på Facebook Svart 10.Mai.2020 Du må ikke løsne noen av slangene ,men det står trykk i den høyeste avsatsen. Den luften må få komme ut. Den tynneste som står på nederste avsats er luftingen og går vel ganske høyt opp bak . Slik som det er nå så blir det stående diesel et stykke opp i denne slangen . De beste er å få på en ny lufting på den høyeste avsatsen først og så flytte slangen dit. Og så få blendet den luftenippelen du har nå. Lufteslangen du har nå kan enkelt skjøtes hvis den blir for kort. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 10.Mai.2020 Del på Facebook Svart 10.Mai.2020 Høres ut som at den "gulper"? Har du forsøkt å fylle sakte? Mine foreldres båt hadde en vane for å gjøre dette. Da var løsningen å fylle en del liter veldig sakte, så kom det seg igjen. Sitér dette innlegget Link to post
EmilS Svart 10.Mai.2020 Del på Facebook Svart 10.Mai.2020 Ser nå at du har en ledig flens på høyeste avsats som ikke er i bruk. Den er blendet. Bare å flytte luftingen til den. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 11.Mai.2020 Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 Er du sikker på at diesel måleren viser korrekt? Altså er du sikker på at tanken ikke er full? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Jokkis Svart 11.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 Nei tanken er ikke full Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.