3600 Startet 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2020 Står for at skifte 2 dual batterier i min båd begge er både til start og forbrug lige nu er der EXIDE 115A 760cca, tænker på at skifte dem til VARTA 105A med 820cca ville det være et fornuftigt valg? grunden til jeg ikke ønsker EXIDE batt igen er jeg syntes holdbarheden er for kort jeg ved godt jeg går fra 115 til 105A forbrug men mon ikke det går? eller er der noget jeg skal være opmærksom på Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 (redigert) Det vil gå helt fint. Men har du kontroll på ladespenning? Og hvor dypt lader du ut batterier? Landstrømlader? Grunnen til at jeg spørr er siden du har kort levetid på dine batterier. Har Dual Exide selv på 142ah, disse har god helse etter 5 år i båten. Jeg ville også hatt et skille mellom forbruk og startbatterier, det holder med et batteri for begge motorer hvis du skiller ut forbruksbank og start. Jeg har 5x142ah på forbruk og 1x 142ah til start. Dette holder til 3døgn uten lading i uthavn. Redigert 10.Mai.2020 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Om du har av disse Dual batteriene så heter det at de er vedlikeholdsfrie, men de skal etterfylles med vann. Har du litt progressiv ladespenning så klarer de ikke å svelge unna det som fordamper og det går ut. Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 10.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Jeg tror nu ikke jeg har mulighed for at efterfylde vand på dem Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 (redigert) 3600 skrev for 4 timer siden: Jeg tror nu ikke jeg har mulighed for at efterfylde vand på dem Om det er de dual med blå topp, så er det er deksel som kan vippes opp. Slike som dette Redigert 10.Mai.2020 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 10.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Tak Jeg må se på dem ,men de er nok døde nu pga. af vandmangel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.