Torungen78 Startet 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2020 Hei, Har en 77 hk Yanmar 4JH-DTE i min Nidelv 26 '87 mod. Den gikk uten feilslag i fjor og ingenting ble gjort med motor før oppstart i år. Den startet fint på land og ved kai men på første turen ble motoren gradvis svakere og stoppet etter 5-10 min kjøring. Dagen etter startet den fint igjen ved kai og kunne også "ruse" den, men også nå ble den gradvis svakere og stoppet. Jeg byttet dieselfilteret på motoren og pumpet manuelt ihht lufteprosedyre i manual (ser ut som den er selvluftende) men ville da ikke starte. Tenkte å bytte forfilteret til dieselen men usikker på om dette gir noen effekt. Har forøvrig neste full tank fra i fjor. Er det noen som har gode løsningsforslag? All råd mottas med takk ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Sjekket grovfilter også? Kan jo være tett stigerør også. Sitér dette innlegget Link to post
Torungen78 Svart 10.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Hei, takk for tips. Skal bytte grovfilteret, men har ikke sjekket stigerøret, er det i selve tanken? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Det er det som suger diesel til motor, først til filtre og så videre. Sitér dette innlegget Link to post
Torungen78 Svart 10.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Takker, fant noen bilder på nett også ? Sitér dette innlegget Link to post
Torungen78 Svart 18.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2020 M/S AIOLOS skrev On 10.5.2020 at 9.20: Det er det som suger diesel til motor, først til filtre og så videre. Takk for gode tips, det var tett stigerør, fikk demontert det, tatt ut og renset. Nå maler den som en katt ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.