Bcrazy Startet 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2020 Hvor viktig er det å ha denne montert? Ser på nyere volvo penta drev så er det ikke sånn. Har de da en «tilbakeslagsventil» ett annet sted i eksosen? Vil det være noe effekt å hente ved å fjerne flappen? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Det finnes eksosbelger med flapp og så ja. Om tanken var å fjerne den for å hente ut meir fart så glem det.! Sitér dette innlegget Link to post
Bcrazy Svart 10.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Ok, fordi det ikke vil hjelpe noe, eller fordi jeg risikerer å få vann inn i motor om jeg går for fort av plan, eller om noen med voldsom hekksjø kommer forbi, når jeg ligger stille med motor av? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 11.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2020 Det effekttapet den flappen gir må vel i værste fall utgjøre en halv hestekraft om ikke mindre. Er det noe mer enn det så blir jeg overrasket. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Varmemontør1 Svart 11.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2020 Jeg fjernet klaffene bakpå mitt drev nå i vår, og monterte eksosbelg med klaff i stedet. Klaffen i eksosbelgen er ikke like stiv som de bakpå drevet, og jeg syns motoren går lettere på tomgang når den er kald. Årsaken til at jeg gjorde dette var for å få mer V8-lyd når båten er i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 11.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2020 Om motoren din går 'dårlig' på tomgang med klaff så er det noe alvorlig galt. Det er også relief valve på desse slik at eksosen ikkje går den veien på tomgang.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.