Jump to content

Edit History

Knude

Knude

Merkelig patent som er ny for meg enda jeg har sett mye i løpet av et langt yrkesliv. Vil anta at det er en " kubbe" i forma til skroget som da gir en korrekt rorplassering.  Det vil da gi et rør som roraksel hylse puttes nedi og det støpes rundt og opp på hylse rør. Ikke uvanlig å støpe fast rorhylser eller hylse rør for Aksel. Mange blir som her støpt bare på innsiden og sparklet utvendig. Mye brukt på større propell anleggs montasjer. At det blir delaminering er også helt vanlig. I dette tilfellet tror jeg filosofien er at det skal være enkelt i produksjon. Vil anta at det er brukt en fiber sparkel rundt hylse ved montasje for så å legge en tettemasse nederst. Fiber sparkel blir knust når dette etter noen år begynner å slarke. Et klokt hode har på et tidspunkt fuget rundt på nytt. Tviler på at dette er noen veldig studert måte å gjøre det på av produsent og tviler på om det er avgjørende om tettningen er fleksibel eller ikke bare det blir tett, og ikke hylse kan bevege seg opp eller ned. 

 

Ut i fra bildene så hadde jeg på sikt demontert å forandret hele oppsettet. Vanntank er trolig med som tverre bunnstokker å ikke lurt å fjerne. 

 

Om jeg forstår konstruksjonen rett så kan man nå ved å løsne de boltene oppe i feste kransen ,demontere styring dra hele stasen opp noe jeg hadde vurdert.

 

 

 

 

 

 

 

Knude

Knude

Merkelig patent som er ny for meg enda jeg har sett mye i løpet av et langt yrkesliv. Vil anta at det er en " kubbe" i forma til skroget som da gir en korrekt rorplassering.  Det vil da gi et rør som roraksel hylse puttes nedi og det støpes rundt og opp på hylse rør. Ikke uvanlig å støpe fast rorhylser eller hylse rør for Aksel. Mange blir som her støpt bare på innsiden og sparklet utvendig. Mye brukt på større propell anleggs montasjer. At det blir delaminering er også helt vanlig. I dette tilfellet tror jeg filosofien er at det skal være enkelt i produksjon. Vil anta at det er brukt en fiber sparkel rundt hylse ved montasje for så å legge en tettemasse nederst. Fiber sparkel blir knust når dette etter noen år begynner å slarke. Et klokt hode har på et tidspunkt fuget rundt på nytt. Tviler på at dette er noen veldig studert måte å gjøre det på av produsent og tviler på om det er avgjørende om tettningen er fleksibel eller ikke bare det blir tett, og ikke hylse kan bevege seg opp eller ned. 

 

Ut i fra bildene så hadde jeg på sikt demontert å forandret hele oppsettet. Vanntank er trolig med som tverre bunnstokker å ikke lurt å fjerne. 

 

Om jeg forstår konstruksjonen rett så kan man nå ved å løsne de boltene oppe i feste kransen ,demontere styring dra hele stasen opp noe jeg hadde vurdert.

 

 

 

 

 

 

 

Knude

Knude

Merkelig patent som er ny for meg enda jeg har sett mye i løpet av et langt yrkesliv. Vil anta at det er en " kubbe" i forma til skroget som da gir en korrekt rorplassering.  Det vil da gi et rør som roraksel hylse puttes nedi og det støpes rundt og opp på hylse rør. Ikke uvanlig å støpe fast rorhylser eller hylse rør for Aksel. Mange blir som her støpt bare på innsiden og sparklet utvendig. Mye brukt på større propell anleggs montasjer. At det blir delaminering er også helt vanlig. I dette tilfellet tror jeg filosofien er at det skal være enkelt i produksjon. Vil anta at det er brukt en fiber sparkel rundt hylse ved montasje for så å legge en tettemasse nederst. Fiber sparkel blir knust når dette etter noen år begynner å slarke. Et klokt hode har på et tidspunkt fuget rundt på nytt. Tviler på at dette er noen veldig studert måte å gjøre det på av produsent og tviler på om det er avgjørende om tettningen er fleksibel eller ikke bare det blir tett, og ikke hylse kan bevege seg opp eller ned. 

 

Ut i fra bildene så hadde jeg på sikt demontert å forandret hele oppsettet.

 

 

 

 

 

 

 

Knude

Knude

Merkelig patent som er ny for meg enda jeg har sett mye i løpet av et langt yrkesliv. Vil anta at det er en " kubbe" i forma til skroget som da gir en korrekt rorplassering.  Det vil da gi et rør som roraksel hylse puttes nedi og det støpes rundt og opp på hylse rør. Ikke uvanlig å støpe fast rorhylser eller hylse rør for Aksel. Mange blir som her støpt bare på innsiden og sparklet utvendig. Mye brukt på større propell anleggs montasjer. At det blir delaminering er også helt vanlig. I dette tilfellet tror jeg filosofien er at det skal være enkelt i produksjon. Vil anta at det er brukt en fiber sparkel rundt hylse ved montasje for så å legge en tettemasse nederst. Fiber sparkel blir knust når dette etter noen år begynner å slarke. Et klokt hode har på et tidspunkt fuget rundt på nytt. Tviler på at dette er noen veldig studert måte å gjøre det på og tviler på om det er avgjørende om tettningen er fleksibel eller ikke bare det blir tett og ikke hylse kan bevege seg opp eller ned. 

 

 

 

 

 



×
×
  • Create New...