Komodo
Familiesnekke skrev for 2 timer siden:Mange gode forslag her; jeg kjøper meg en patron Six10, åpner sprekken litt, og klemmer opp då mye epoxylim jeg klarer, og så fuger jeg en kile nederst til slutt.
Det ville jeg også gjort Samtidig må du ettertrekke skruene på flensen oppe ved rorkulten. Dersom den kan bevege på seg får du lekkasje igjen. Dette er øvre opplagringspunkt.
Lagt til: Da mener jeg du har en helt grei løsning for denne sesongen. Får du en lekkasje igjen her vil det uansett ikke komme inn mye vann.
Sitatkan en løsning her være å sørge for sliping og avfetting høyt oppe i koppen; omtrent der øverste del av glassfiberkragen rundt hylsa er i dag, og så helle ca 2 liter fiberarmert epoxy ned i «koppen»? Vil jeg da få et problem med at det er dårlig binding enkelte steder under der jeg har fått rengjort?
Det må du ikke finne på å gjøre, det vil aldri bli bra. For det første vil du aldri klare å få rengjort flatene så godt at du får en god binding. Da risikerer du at du får en stor kloss som ikke har heft verken mot hylsa eller glassfiberunderlaget. For det andre vil det bli en særdeles ubehagelig jobb å få vekk dette hvis du må ut med hylsa (noe jeg mener du må etterhvert). For det tredje er det punktet, altså øvre del av hylsa, midt mellom bunn av hylsa (som er nedre opplagring) og pakkboks (som fungerer som øvre opplagring). Roret og rorkulten påvirker hylsa med en radiell kraft i hver sin ende av dette. Løsningen du foreslår er en forsterkning midt mellom, og dermed veldig lite optimalt.
Dette bildet er interessant, men for mørkt. Prøv å ta et nytt bilde med god belysning ned i hullet. Fokuser i bunn av hullet.
Familiesnekke skrev for 2 timer siden: