Familiesnekke
Takk til alle råd, alle sammen :)
Nå er jobben gjort, så da får vi se om dette holder en stund, eller om det blir lekkasje i løpet av sommeren. Kort oppsummert:
-På undersiden: fikk ikke tak i primer, så da ble det Sika 291 rett på, etter grundig rengjøring med dremmel, sandpapir, og aceton
-På oversiden: Først rengjøring med kniv for å skrape vekk litt løst, så sandpapir, støvsuging og vaskin med aceton. Så gjorde jeg klart 5 strimler 6cm brede glassfiberstrimler, som jeg klippet opp i 25cm remser og klippet inn 1-2cm på ene langside for å kunne brette ut nederst. Så blandet jeg ca 200gr epoxy, som jeg malte på glassfiberstrimlene på en papp-plate. Så penslet jeg på epoxy på rorhylsen, og så la jeg lag på lag disse remsene, og forsøkte å ikke kline så mye epoxy oppover på mutteren (ikke lett). Så penslet jeg over med epoxy til slutt, og så forsøkte jeg å klemme ut luft med fingrene (ikke plass til aluminiumsrulle her nei). Jeg forsøkte å dytte remsene ned, under ørene til låseskruene på pakkboksen, men da ble det litt lurvete i toppen på støpet. Håper det holder alike vel. Til slutt penslet jeg litt epoxy ned i bunnen av koppen.
Hurra; Mitt første glassfiberstøp, helt selv ?
Se bilder under: