Jump to content

Korrodert aksel sleipner 12mm 4hk baugpropell. Sleipner sier den den er utgått.

lassepelle

Recommended Posts

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Jeg endte også opp  med å bytte hele pakka. Har en 94.mod båt med Sleipner side power 4hk Artikkelnr 8112. Visstnok er den kompatibel med SE60 etter 1994, og det går an å bare bytte girhus. Men baugpropelllen (motoren) var merket 1992 og da ble jeg anbefalt å bytte hele pakka.

Fikk kjøpt en 1-år gammel SE60 på Finn og var ganske nervøs for at ikke hull i tunnel skulle passe, men det gjorde de heldigvis.

Jobben med å bytte gjorde jeg selv, ganske mye jobb og ubehagelig arbeid, men ble bra til slutt. Måtte også lage egen ny pakning, og hadde ikke mal til å sjekke høyde, men tok meg god tid og fikk ordnet det.

Var ikke så stor forskjell mellom 4hk og SE60 selv med 5-blads propellen, men litt mer trykk ble det.

Måtte også bytte styrepanel da den gamle hadde 3 ledninger, og muligens var minus styrt?

Jeg ønsket meg en "joystick" så da ble det en ny. Forresten skikkelig stor jobb å få strekt kabelen.

Hvis noen skulle komme over et girhus fra tidlig modell 4hk er jeg meget interessert da jeg vurderer å bruke dette på nytt som hekktruster.

2020-07-03_22_16_13.jpg

2020-07-03_22_06_27.jpg

Sleipner har hatt problemer med tæring i alle fall på de mindre modellene, 30 og 40. Jeg var selv nødt til å skifte mitt gearhus nå i vinter. Men nå er de kommet med en ny motorbrakett som har innebygd galvanisk skille. Selv så skiftet jeg til den nye braketten. Har fungert bra så langt. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...