Jump to content

Edit History

Fre

Fre

Du har antagligvis orginal propell 9 1/4  x 9 J.Det vil fungere best på en litt tyngre båt.Stigningsgraden ( Det siste tallet 9) senker/øker turtallet med 150-200 rpm. (pr.stigningstall)Du bør komme deg ned mot 5500.Yamaha 9.9 sport 15/ 20 hk har arbeidsområde mellom 5000 og 6000. En 9 1/4x 10,5 eller 11 vil gi deg bedre kraftfordeling fra opp i plan til akslerasjon, uten at det vil gå utover toppfart.
Altså; skaff en propell med 1,5 til 2 større stigningstall.Kan tilogmed fungere em en 12" avhengig av last og hvor lett båten går i vannet.
Jeg har båt som veier 220 kg med Yamaha 20 hk(9:9 sport) og kjører med 9.25x 11 i stål.

Fre

Fre

Du har antagligvis orginal propell 9 1/4  x 9 J.Det vil fungere best på en litt tyngre båt.Stigningsgraden ( Det siste tallet 9) senker/øker turtallet med 150-200 rpm. (pr.stigningstall)Du bør komme deg ned mot 5500.Yamaha 9.9 sport 15/ 20 hk har arbeidsområde mellom 5000 og 6000. En 9 1/4x 10,5 eller 11 vil gi deg bedre kraftfordeling fra opp i plan til akslerasjon, uten at det vil gå utover toppfart.
Altså; skaff en propell med 1,5 til 2 større stigningstall.
Jeg har båt som veier 220 kg med Yamaha 20 hk(9:9 sport) og kjører med 9.25x 11 i stål.

Fre

Fre

Du har antagligvis orginal propell 9 1/4  x 9 J.Det vil fungere best på en litt yngre båt.Stigningstallet ( Det siste tallet 9) senker/øker turtallet med 150-200 rpm.Du bør komme deg ned mot 5500.Yamaha 9.9 sport 15/ 20 hk har arbeidsområde mellom 5000 og 6000. En 9 1/4x 10,5 eller 11 vil gi deg bedre kraftfordeling fra opp i plan til akslerasjon, uten at det vil gå utover toppfart.
Altså; skaff en propell med 1,5 til 2 større stigningstall.
Jeg har båt som veier 220 kg med Yamaha 20 hk(9:9 sport) og kjører med 9.25x 11 i stål.



×
×
  • Create New...