Jump to content

Meguiars One Step Compound - Hva galt gjør jeg?

Lazyjack

Recommended Posts

Bruker Carwise oscillerende maskin, hastighet rundt 3 (relativt sakte) og grå skumgummipute. Legger polish på puta og polerer med sirkulerende bevegelser. Jobber på men opplever at det "kaker seg" og at jeg må bruke mye energi etterpå på å gni restene vekk med microfiberklut. Tenker at polishen burde tørke under polering en slik at det ble til tørt støv. Det er jeg vant med fra Autosol.... 

Er underlaget rent? bruker du for mye polish?  har ikke opplevd kaking med noen Meguiars produkter hverken på bil eller båt! generelt veldig lett å jobbe med!! jeg legger jevne tynne lag med svamp/pute   bruker ocilerende maskin med Rupes padder

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg vil også gjette på møkkete båt.

Hvis ikke, er padden ren? Prøv en ny pad og se om du får samme problemet. Pad vaskes bare i vann og tørkes ved full gass på poleringsmaskinen for å kaste ut vannet.

Hvis ingen av de over stemmer, kan du prøve med en spruteflaske med vann - liten dusj på padden eller båten.

Lazyjack skrev On 11.5.2020 at 13.47:

Ser ut til å gå bedre med høyere turtall og mindre på paden. 

Likevel synes jeg det er en del jobb i etterkant med å gå over med klut for å få av alt før voksing. 

Vis hele sitatet  

Bytt pad ofte og se om det hjelper. Jeg flyr rundt med to maskiner og herjer i vei. Skjønt det ser ikke slik ut på nåværende båt!???

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Jeg har god erfaring med One Step Compound, men ha alltid med en spruteflaske med vann og fukt padden godt. 

Om du opplever det du opplever så vil jeg tro det er pga gelcoat er veldig "tørr" og matt. Og ikke vær redd for litt hastighet. Full pupp er innafor :) 

Når jeg kjenner det "lugger" litt så bruker jeg en sprut med vann og et par nye erter med produkt. 

Snapchat-188589361.jpg

IMG_20190523_211842.jpg

Bruk 8-10 ertestørrelse (maks, har du brukt paden og den begynner å mettes, bruk 3-4 erter) polish på paden. Se deg ut et område på ca 1 m2, trykk paden mot skroget på fire/fem steder for å fordele middel. Kjør en runde på laveste hastighet, for å fordele middelet på hele området. Skru opp farten til maks, kjør fire ganger over hele området. Pass på å trykke maskinen mot skroget med ca en armtyngdes vekt. Tørk av med mikrofiberklut umiddelbart etter siste runde. Gjenta til ønsket resultat er oppnådd. 

Det er viktig å holde paden ren - den varer ca 5 m2 før den bør vaskes/byttes. Dvs at man bør ha flere pader tilgjengelig når man holder på, og heller vaske etterpå. 

Meguiars one-step-compund kan være litt jobb å tørke av, så litt albufett må du regne med.

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...