Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Hei. Jeg har 2 sp.mål, som kanskje er litt dumme :crazy:

Sp.mål 1: Aceton! Hvis jeg kjøper aceton hos Biltema, Maritim, Watski eller Bilxtra - er dette samme greia? Jeg mener å ha hørt at aceton ikke alltid er "aceton". Jeg har brukt aceton kjøpt hos Maritim i forb. med sparkling og pussing av båten min. Kan jeg også bruke aceton kjøpt hos Biltema / Bilxtra? Er det samme greia? (Jeg har alltid trodd at aceton var aceton samme hva, det samme som damene bruker som neglelakkfjerner, men akkurat den inneholder vel noe fett /hudbevarende?)

Sp.2: Aluminium. Jeg har hørt at aluminium ikke går så godt sammen med noen andre metaller. Jeg skal krympe kalesjestengene i båten min med ca. 3 cm på bredden. Stengene er i aluminium. Jeg tenkte bare sage ut en bit på ca. 3 cm og dytte inn et rør med riktig utvendig diameter (som passer til riktig innvendig diameter i kalesjestengene) som forsterkning og popnagle det sammen. På Biltema ser jeg at de har kobberrør i riktig dimensjon. Er det greit å bruke kobberrør til en slik "operasjon"? Eller bør jeg bruke syrefast / rustfritt /forkrommet? Noen som har noen meninger om dette?

tom Cognac

tom Cognac

Sp.mål 1: Aceton! Hvis jeg kjøper aceton hos Biltema, Maritim, Watski eller Bilxtra - er dette samme greia? Jeg mener å ha hørt at aceton ikke alltid er "aceton". Jeg har brukt aceton kjøpt hos Maritim i forb. med sparkling og pussing av båten min. Kan jeg også bruke aceton kjøpt hos Biltema / Bilxtra? Er det samme greia? (Jeg har alltid trodd at aceton var aceton samme hva, det samme som damene bruker som neglelakkfjerner, men akkurat den inneholder vel noe fett /hudbevarende?)

Sp.2: Aluminium. Jeg har hørt at aluminium ikke går så godt sammen med noen andre metaller. Jeg skal krympe kalesjestengene i båten min med ca. 3 cm på bredden. Stengene er i aluminium. Jeg tenkte bare å sage ut en bit på ca. 3 cm og dytte inn et rør med riktig utvendig diameter som forsterkning og popnagle det sammen. På Biltema ser jeg at de har kobberrør i riktig dimensjon. Er det greit å bruke kobberrør til en slik "operasjon"? Eller bør jeg bruke syrefast / rustfritt /forkrommet? Noen som har noen meninger om dette?

tom Cognac

tom Cognac

Sp.2: Aluminium. Jeg har hørt at aluminium ikke går så godt sammen med noen andre metaller. Jeg skal krympe kalesjestengene i båten min med ca. 3 cm på bredden. Stengene er i aluminium. Jeg tenkte bare å sage ut en bit på ca. 3 cm og dytte inn et rør med riktig innvendig diameter som forsterkning og popnagle det sammen. På Biltema ser jeg at de har kobberrør i riktig innvendig dimensjon. Er det greit å bruke kobberrør til en slik "operasjon"? Eller bør jeg bruke syrefast / rustfritt /forkrommet? Noen som har noen meninger om dette?

• Create New...