Jump to content

Zodiac gummibåt reparasjon - liming av akterspeil med Tec7?

Havetsbunn

Recommended Posts

Har anskaffet meg en Zodiac C310 fra 80-tallet. Akterspeilet må limes på nytt, ellers er båten i god stand. Spørsmålet er om noen her har erfaring med bruk av Tec7 i forbindelse med reparasjon og liming? Pontongene er av PVC, festene mellom akterspeil/hekk er av syntetisk gummi og akterspeilet er av finer. Polymarine anbefaler å prime gummifestene med Hypalon/gummilim, og lime resten med 2-komponent PVC lim. Disse «spesiallimene» er ganske kostbare (sett i forhold til båten) og så vidt jeg kan forstå, burde Tec7 kunne erstatte minst ett av disse limene. Men, kan det egentlig det? Har noen erfaringer med bruk av Tec7 til reparasjon av gummibåter i PVC? Takker så mye for svar.

Min Zodiac C285 fra ca 1987 (siste 20 årene lagret mørkt og kjølig) klarte ikke tidens aldring. Kom blemmer ulike steder på puntongene. Fikset et sted, så kom det et annet sted. Spm er om prosjektet ditt er hensiktsmessig - sjekk i alle fall at båten tåler høyt trykk og litt juling før du legger for mye arbeid i dette. Brukte PVC patche-kit til to steder før det poppet opp en ny blemme og jeg pensjonerte jolla.

Redigert av snekkerbod (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...