Ttor Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Går girkabelen innefra via den ute? Eller går begge til giret? Høres ut som kabelen innefra ikke får lang nok vandring. Er det et hull lenger ute på hendelen den kan settes på? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Posisjon inne og ute har wire mellom seg. Så går det wire fra den ute til drev. Akkurat nå står alle til den midtre posisjonen. Min tanke var muligens å sette wire fra drev til ytre posisjon for mest mulig vandring, og la de mellom inne og ute på i midtre. Når jeg testet de mellom inne og ute på ytre hull, så fikk jeg problemer med at hendlene ikke gikk helt i posisjon, og dermed ville ikke gassen virke. Gir det mening det jeg beskriver her? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Joda. Jeg henger med. Da er det altså sperre på gasspake om den ikke er helt i gir? Du må nok prøve å justere vire på gjengene. Da får du mindre vandring på forover, men nok til å komme akterover. Sikkert en hårfin balanse dette. Vedrørende salg, så er dette en viktig funksjon. Men det er en rimelig sak å ordne opp i. Om noen må ha den før du får orden på det, så trekk heller fra for et par timer arbeid for kyndig mann. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Du har helt rett. Det er en sperre der. Og jeg tror også at det er en hårfin balanse. Har vært små marginer når jeg har justert. Tror jeg er nesten der, da det har fungert fint i ett døgn på tur, før det begynte å tulle seg igjen. Litt strekk i wire kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Sikkert litt slakk i spakene. Litt på den inne og enda litt når den går via den ute. I verste fall må du bytte spakene på ett sted eller begge. Vire skal ikke strekke seg med mindre det er store temperaturforskjeller. Regner med de er festet godt. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Ttor skrev 43 minutter siden: Vedrørende salg, så er dette en viktig funksjon. Men det er en rimelig sak å ordne opp i. Om noen må ha den før du får orden på det, så trekk heller fra for et par timer arbeid for kyndig mann. Heller mot at det er dette som skjer. Den virker nå, men kan gi beskjed om at vi kan være med på et tiltak i pris for å kompensere for mulig fagperson hvis det trengs. Har ikke fått sett mer på dette her, og mest sannsynlig er det visning på fredag, mens vi kommer hjem torsdag kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Hvor lenge pleier en forresten å vente med nytt kjøp etter å ha solgt? Noen dager for å sikre seg at alt har gått bra med ny eier, eller rett på sak? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Tja. Det skal vel mye til for at så mye skjer med båten at du må ta den tilbake i løpet av noen dager. Ser ut som du har opplyst «uvanlig» mye i annonsen. Resten er det opp til eier å sjekke og teste. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Tenkte det samme Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 (redigert) Husk at du ikke er en båtforhandler, så du selger ikke båten med noen form for garanti. Det skal ikke bare være vanskelig å selge en båt.. velg kjøper med omhu ! Redigert 9.Juni.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Blir nok litt farget av andre innlegg her inne angående salg av båter. Går seg til det her Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Da har ny eier signert kontrakt på båten vår, og den hentes mest sannsynlig på Lørdag Vil si at responsen har vært god, da det har vært 5 personer som meldte god interesse. Første personen ba om at båten måtte reserveres han da han ville ha den, men han trakk seg plutselig. Det var da 2-3 andre som ville ha beskjed hvis ikke første tok den. Neste kar som var først tok den nå usett, og det er denne personen som henter den neste helg. De ville først få båten fraktet ned til Stavanger, men jeg tror at det gode været nå har gjort at de heller vil kjøre den ned selv Da blir det nok å hente oss en annen båt noen dager etter overlevering hvis ting faller på plass Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.