Jump to content

2 polet dynamo på 1 polet motor?

PiperBill

Recommended Posts

Må bare få bekreftelse (eller det motsatt) på dette. Er det riktig at jeg kan montere en 2 polet dynamo (den har både B+ og B-) på en motor med 1 polet el. system hvis jeg kobler B- til batteriets minus eller til felles minusskinne?

Må jeg isolerer dynamoens deksel (kropp eller hva det nå heter)  fra  gods (minus)  der den er boltet fast på motoren? Huff kjenner at jeg strever litt med språket her men håper noe av dette «makes sense»

Men.. anyway det er snakk om en Mahle MG434 14v-95amp.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Hulda skrev for 1 time siden:

If it fucs up, don't blame me

Neida :-)Jeg skal undersøke litt til. Prøver å finne ut om den er dobbel isolert og litt annet. Men den ligger i båten og det er en drøy times kjøretur unna. Gjøre ingenting uten at jeg er 100% sikker.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...