PiperBill Startet 11.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2020 Må bare få bekreftelse (eller det motsatt) på dette. Er det riktig at jeg kan montere en 2 polet dynamo (den har både B+ og B-) på en motor med 1 polet el. system hvis jeg kobler B- til batteriets minus eller til felles minusskinne? Må jeg isolerer dynamoens deksel (kropp eller hva det nå heter) fra gods (minus) der den er boltet fast på motoren? Huff kjenner at jeg strever litt med språket her men håper noe av dette «makes sense» Men.. anyway det er snakk om en Mahle MG434 14v-95amp. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 11.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2020 Yeah man, just go ahead. Egentlig kan du ta minuskabel fra dynamoen og feste den til nærmeste dynamofeste på motoren. Hele motoren er jo uansett minus på en 1-polet motor. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Hulda skrev for 18 timer siden: Yeah man, just go ahead. Thanks man :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 PiperBill skrev 21 minutter siden: Thanks man :-) If it fucs up, don't blame me Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Hulda skrev for 1 time siden: If it fucs up, don't blame me Neida :-)Jeg skal undersøke litt til. Prøver å finne ut om den er dobbel isolert og litt annet. Men den ligger i båten og det er en drøy times kjøretur unna. Gjøre ingenting uten at jeg er 100% sikker. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Det går nok bra. Uansett kan du vel ikke knekke annet en diodebro. At the pinacle of my welding failurs, brukte jeg 20 minutter på dynamo ut av motore, bytte diodebro og tilbake igjen. No swet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.