Jump to content

Edit History

MattrimCa

MattrimCa

Kweelhouse skrev 28 minutter siden:

Hvor mye får du og hvilken fart?

Greit om du oppgir hvor mange blader propellen din har

 Får max 2800 rpm.  

 

Det er en propell med 3 blader. 

index skrev 21 minutter siden:

 

De problemene har neppe noe med propellen å gjøre. Såpass motstand skal motoren tåle på tomgang uten problemer. 

 

Mulig du har for lav tomgang på motoren?

 

Synes 4000 rpm max hørtes veldig mye ut for en gammel Perkins?

 

Dette er propellen som har stått på i alle år. Problemet i senere tid har vært at jeg byttet girkasse for 3 år siden. Båten gikk fint i et par år. Men i forfjor så kjørte jeg ned en cabincruiser fordi jeg ikke fikk stoppet droget. (eier av cabincruiseren og meg er ikke uvenner idag). Men, det ble dyrt for meg! :rolleyes:

Sendte derfor båten til verkstedet for å finne ut av problemet. De byttet dieselpumpe uten at det hjalp.

 

Motoren tåler det fint fra tomgang til revers. Men, det er verre når man går fra forover til bakover (selv om jeg tar en pause på tomgang mellom forover og revers).

 

Tomgang skal være justert på verkstedet.

 

4000 er nok i meste laget ja. Har lest at det bør ikke være mer enn 3200..

 

Kan nevne at verkstedet mener at jeg skal ha en 15X10 eller 15x11 propell.

MattrimCa

MattrimCa

Kweelhouse skrev 14 minutter siden:

Hvor mye får du og hvilken fart?

Greit om du oppgir hvor mange blader propellen din har

 Får max 2800 rpm.  

 

Det er en propell med 3 blader. 

index skrev 13 minutter siden:

 

De problemene har neppe noe med propellen å gjøre. Såpass motstand skal motoren tåle på tomgang uten problemer. 

 

Mulig du har for lav tomgang på motoren?

 

Synes 4000 rpm max hørtes veldig mye ut for en gammel Perkins?

 

Dette er propellen som har stått på i alle år. Problemet i senere tid har vært at jeg byttet girkasse for 3 år siden. Båten gikk fint i et par år. Men i forfjor så kjørte jeg ned en cabincruiser fordi jeg ikke fikk stoppet droget. (eier av cabincruiseren og meg er ikke uvenner idag). Men, det ble dyrt for meg! :rolleyes:

Sendte derfor båten til verkstedet for å finne ut av problemet. De byttet dieselpumpe uten at det hjalp.

 

Motoren tåler det fint fra tomgang til revers. Men, det er verre når man går fra forover til bakover (selv om jeg tar en pause på tomgang mellom forover og revers).

 

Tomgang skal være justert på verkstedet.

 

4000 er nok i meste laget ja. Har lest at det bør ikke være mer enn 3200..



×
×
  • Create New...