Jump to content

vp tmd30 luftfilter problematikk

Seesnake

Recommended Posts

Hei på dere. Noe som jeg aldri har fått til å passe 100% på min tmd 30 er luftfilteret . Å da stusser jeg jo litt på hvilken vei dette egentlig skal sitte ? legger med noen bilder så er det sikkert noen som vet svaret. Syntes det uansett er for stort. Jeg har kjørt på samme type filter i alle år så det er riktig. Men hvilken vei skal det egentlig sitte? har ikke funnet noen bilde i dokumentarkivet heller.Jeg regner jo med at det enten er bilde 1 eller bilde 2 som er riktig. Men der er jeg usikker. Hilsen Seesnake

IMG_4087.JPG

IMG_4088.JPG

IMG_4089.JPG

Seesnake skrev 6 minutter siden:

hei Index. Sikker på at fiteret skal stå denne veien med de 2 limstripene inn mot innsuget? Det sto andre veien .

Jeg lurer litt gorde på mondeoen jeg har så sitter filteret andre veien inn mot innsuget. Men kan være du har rett.

Nei, motsatt. Stripene mot friluft. Er det ikke lokket du har løst der da?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
15 hours ago, Seesnake said:

Det var lurt Kweelhouse!!! Jeg har et liggende i garasjen tror jeg. Men er d stort nok til motoren min tro? Kan ikke bli for lite vel? Skik at hele filteret fyker inn i innsuget? Skal vel mye til. Jeg har turbo

Det kan selvfølgelig bli for lite, men det jeg brukte var stort. Det fulgte med adapter ringer. Jeg brukte også ett rør som jeg festet til turbo med slangeklemme for å få litt distanse fra filter til turbo.

Fliteret var tilsvarende til dette:

https://www.skruvat.no/Sportluftfilter-P418366.aspx

https://www.winparts.se/filter-vatskor/filter/performance-filter/sportfilter-universal/c2036/universal-luftfilter-konisk-inkl-6-adapterringar/p52121.html?a=t4u/0/0/2036/52121&gclid=EAIaIQobChMIwou1i6Gw6QIVyIbVCh1liwiKEAQYBCABEgIKVfD_BwE

Redigert av Kweelhouse (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...