Seesnake Startet 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2020 Hei på dere. Noe som jeg aldri har fått til å passe 100% på min tmd 30 er luftfilteret . Å da stusser jeg jo litt på hvilken vei dette egentlig skal sitte ? legger med noen bilder så er det sikkert noen som vet svaret. Syntes det uansett er for stort. Jeg har kjørt på samme type filter i alle år så det er riktig. Men hvilken vei skal det egentlig sitte? har ikke funnet noen bilde i dokumentarkivet heller.Jeg regner jo med at det enten er bilde 1 eller bilde 2 som er riktig. Men der er jeg usikker. Hilsen Seesnake Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Passer det ikke med filter inn i boksen, som bilde 1? Og lokket på etterpå? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 På generelt grunnlag er de gule stripene på filterets atmosfæreside. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 hei Index. Sikker på at fiteret skal stå denne veien med de 2 limstripene inn mot innsuget? Det sto andre veien . Jeg lurer litt gorde på mondeoen jeg har så sitter filteret andre veien inn mot innsuget. Men kan være du har rett. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 så du mener hulda at den skal monteres som på bilde 2? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Ja. Gule striper mot atmosfære, andre siden mot innsuget. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Bilde 2, ja. Filteret først inn i kassa på motor, lokket på etterpå. Pleide jeg å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 (redigert) Jeg mener det største arealet skal samle opp «skitten og støvet» altså skal det minste arealet (gule stripene) vende inn mot turbo. red: Samtidig som du da får undertrykk på den siden med minst areal (gule striper), vil den røde gummien fungere som pakning slik at ufiltrert luft ikke slipper forbi. Redigert 12.Mai.2020 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Seesnake skrev 6 minutter siden: hei Index. Sikker på at fiteret skal stå denne veien med de 2 limstripene inn mot innsuget? Det sto andre veien . Jeg lurer litt gorde på mondeoen jeg har så sitter filteret andre veien inn mot innsuget. Men kan være du har rett. Nei, motsatt. Stripene mot friluft. Er det ikke lokket du har løst der da? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Seesnake Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 jo det er lokket som ligger på dørken med filteret i. Jeg har vist begge veier for å forstå hva som er rett. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Det er ikke svar på ditt spørsmål, men hvorfor fjerner du ikke hele boksen og setter på vaskbart filter. Da har du kontroll med hvordan filteret ser ut hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Det var lurt Kweelhouse!!! Jeg har et liggende i garasjen tror jeg. Men er d stort nok til motoren min tro? Kan ikke bli for lite vel? Skik at hele filteret fyker inn i innsuget? Skal vel mye til. Jeg har turbo Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 (redigert) 15 hours ago, Seesnake said: Det var lurt Kweelhouse!!! Jeg har et liggende i garasjen tror jeg. Men er d stort nok til motoren min tro? Kan ikke bli for lite vel? Skik at hele filteret fyker inn i innsuget? Skal vel mye til. Jeg har turbo Det kan selvfølgelig bli for lite, men det jeg brukte var stort. Det fulgte med adapter ringer. Jeg brukte også ett rør som jeg festet til turbo med slangeklemme for å få litt distanse fra filter til turbo. Fliteret var tilsvarende til dette: https://www.skruvat.no/Sportluftfilter-P418366.aspx https://www.winparts.se/filter-vatskor/filter/performance-filter/sportfilter-universal/c2036/universal-luftfilter-konisk-inkl-6-adapterringar/p52121.html?a=t4u/0/0/2036/52121&gclid=EAIaIQobChMIwou1i6Gw6QIVyIbVCh1liwiKEAQYBCABEgIKVfD_BwE Redigert 13.Mai.2020 av Kweelhouse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 supert. Nå er filteret på plass med "Flippene" inn mot innsug. Nå sitter det som et skudd.Sånn blir det i år. Neste år er det muligens jeg går over til vaskbart filter som vist på bilde over. Takk for all hjelp så langt. Seesnake Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Det kan være greit å vite at de "vaskbare" luftfiltrene ikke filtrerer luften på langt like godt som papirfiltrene. Nå er kanskje støv og luft med mye forurensning i ett større problem i bil enn båt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 De fleste taxibåter bytter til runde racingfiltre, passer rett på og festes med slangeklemme. Hadde det på min gamle Yanmar 4LHA. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 ja det er sikkert riktig. Skal tenke litt på den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.