JRK Startet 3.Juni.2003 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2003 Hei, Har en 15 HK Yamaha fra 1996. Den har virket perfekt hele tiden. Så nå i helgen begyndte den å fuske. Den starter og går helt fint på tomgang. etter ett par minutter på tomgang dabber den av til ca halv gass. Drar jeg et øyeblikk i choke knappen kommer den som et skudd og forsetter et par nye minutter før den begynner å fuske. Hva gjør jeg nå? Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 3.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2003 Hei! Vet du om motoren har gått mye? Har den vært kjørt hardt - trukket tungt? Det første som slår meg er at toppakningen kan ha gått, men det KAN også være feil i bensintilførselen. Har du sjekket bensinfilter osv? RR Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
JRK Svart 3.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2003 Hei, Motoren sitter på en gummijolle, men vi drar vakeboard med den så den har jo blitt belastet av og til. Har renset bensinfilteret og dette så bra ut (noen få mindre partikler). Sitér dette innlegget Link to post
jkirkebo Svart 3.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2003 Hjelper det å pumpe manuellt når den fusker ? Antageligvis har du dritt i forgasseren, bør sannsynligvis taes ut og renses. Om det hjelper å pumpe manuellt kan det være bensintilførselen. Enten blokkering ett eller annet sted, at den trekker luft eller at bensinpumpa ikke er helt god. Sitér dette innlegget Link to post
Roger_K Svart 3.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2003 Sjekk også bensinledningen fra tanken og opp til motor for lekkasje, og lufting av tank slik den ikke er tett. Lykke til Roger K Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 3.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2003 Som tidligere nevnt, kontroller bensinslangen - helt fra tanken og fram til forgasseren. Se etter skader på selve slangen. Kontroller også for brekkasje. Kanskje slangen har kommet i klem et eller annet sted i det siste? Som neste steg ville jeg tatt av gasseren og rengjort den skikkelig nøye. Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 4.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2003 Har opplevd noe av det samme som du beskriver. På PL's Suzuki 40hk (93mod). Her var det O-ringen i tilkoblings-stussen på motoren som var tørr/sprukket. Dette førte til dårlig tilførsel av bensin = Fusking når du "gir på". Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 4.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2003 Hei. Takk for tipsene. Noe av av dette har jeg prøvd. Får ta en skikkelig sjekk av slangen og skru opp forgasseren, til helga. Sitér dette innlegget Link to post
Eos Svart 4.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2003 Har opplev noe liknende på min 81 modell 70HK Evinrude. Etter å ha plukket at filter og var på god vei inn i forgasserne, fant jeg løsningen. Det var pumpe belgen på bensinslangen som forårsaket problemene. Det viste seg at menbranen hadde løsnet og tettet for bensintilførselen. Det ble en enkel og billig løsning. Sjekk om ikke også dette kan være tilfelle på din påhenger. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.