Jump to content

Problemer med påhenger

JRK

Recommended Posts

Hei,

Har en 15 HK Yamaha fra 1996. Den har virket perfekt hele tiden.

Så nå i helgen begyndte den å fuske. Den starter og går helt fint på tomgang.

etter ett par minutter på tomgang dabber den av til ca halv gass. Drar jeg et øyeblikk i choke knappen kommer den som et skudd og forsetter et par nye minutter før den begynner å fuske.

Hva gjør jeg nå?

Hei!

Vet du om motoren har gått mye? Har den vært kjørt hardt - trukket tungt?

Det første som slår meg er at toppakningen kan ha gått, men det KAN også være feil i bensintilførselen. Har du sjekket bensinfilter osv?

RR

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Hjelper det å pumpe manuellt når den fusker ?

Antageligvis har du dritt i forgasseren, bør sannsynligvis taes ut og renses. Om det hjelper å pumpe manuellt kan det være bensintilførselen. Enten blokkering ett eller annet sted, at den trekker luft eller at bensinpumpa ikke er helt god.

Som tidligere nevnt, kontroller bensinslangen - helt fra tanken og fram til forgasseren. Se etter skader på selve slangen. Kontroller også for brekkasje. Kanskje slangen har kommet i klem et eller annet sted i det siste? Som neste steg ville jeg tatt av gasseren og rengjort den skikkelig nøye.

Har opplevd noe av det samme som du beskriver. På PL's Suzuki 40hk (93mod). Her var det O-ringen i tilkoblings-stussen på motoren som var tørr/sprukket. Dette førte til dårlig tilførsel av bensin = Fusking når du "gir på".

Har opplev noe liknende på min 81 modell 70HK Evinrude.

Etter å ha plukket at filter og var på god vei inn i forgasserne, fant jeg løsningen.

Det var pumpe belgen på bensinslangen som forårsaket problemene. Det viste seg at menbranen hadde løsnet og tettet for bensintilførselen. Det ble en enkel og billig løsning.

Sjekk om ikke også dette kan være tilfelle på din påhenger.

Lykke til

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...