Tryta Startet 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2020 Heisann. Noen som vet noen norske butikker som selger koblinger til spylepumpe? På engelsk washdown fitting. Det er en kobling som man fester i veggen av båten med kobling til slange på baksiden. Jabsco har slike med quick connect. Det får jeg tak i her, men tenkte å få tak i noen enklere varianter med skrukobling siden de er billigere. Legger ved et bilde av en slik som jeg er ute etter. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 (redigert) Kanskje en sånn Gardena kobling kan gjøre nytten . . ? Redigert 12.Mai.2020 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Tryta Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Tenkte litt på det, men usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Hvordan få montert en slik i en glassfibervegg? Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Seatronic er forhandler av Jabsco. Kanskje de har? Sitér dette innlegget Link to post
Tryta Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 De har det ikke på nettsiden sin. De har hurtikoblingen, men den koster 1600,-. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Rørlegger eller Tess? Du kan vel muligens bruke en av disse? http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=2389 Sitér dette innlegget Link to post
Tryta Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Hm, kunne kanskje brukt en slik på 1/2 tomme. Skal tro om det går an å skru gardenakoblinger med innvendige gjenger på en slik og få det tett? Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Hagslangekoblinger bruker gummipakning, tipper at det blir tett. På baksiden bruker du en slangenippel og slangeklemmer 1/2" koster 82,- og det er det er Tess i Tromsø, ikke mye å lure på spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
Tryta Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Nei, sant nok. Kan borre hull som passer til ytterdiameter og ha pakning mellom muttere og glassfiberen. Må dra på tess og sjekke ut disse koblingene! Takker for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 (redigert) Her min løsning på sjøvannspumpe slangen etter å ha sett sinnsyke priser hos båtutstursleverandører, men jeg valgte i dørk, kan gjøres på samme måte sidemontert, men ville da oppta mer plass for mitt vedkommede. Kjøpte en skrog gjenomføring på Biltema for 30kr, monterte drn i dlrken under styrekonsoll da den ble minst i veien der, monterte den med hvit Tec7, smerglet så opp den millimeteren som skulle til for å kunne dra en smurt slange gjenom gjenomføringen= 100% tett. Den nederste/gule koblingen står alltid der då er det en slik koblingsdel som vises lengre opp i tråden i mellom. Nesten gratis å jeg synes det ble en pen å enkel løsning. Redigert 13.Mai.2020 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tryta Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Det der er fin nok løsning for min del! Da får jeg en hurtigkobling i tillegg slik at jeg kan koble av og på raskt. Takker for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Artig når noen kan dra nytte av egen spekulering som endte med billig å god løsning )) Hele poenget att det raskt kan byttes fra 1,5m "fiskespyleslangen" til slangen med skurekosten til dørken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.