Jump to content

Drivstoffilter sitter fast

Guest Sverrejo

Recommended Posts

Guest Sverrejo

På vår båt er det et grovfilter med to filtre med vannutskiller, vendbart slik at man velger det filteret man vil bruke. Jeg kjenner ikke til hvor lenge siden disse er byttet, og det bekymrer meg. Har forsøkt å løsne filterene uten å lykkes med det. Det bygger vel under min mistanke om at dette er modent for utbytte. Ser at selve filterholderen koster ca 3000. Hva bør jeg gjøre?  Bruke mer makt å risikere at jeg bare knekker hele greia?  Ser noen Racor filtre til pluss 3000 kroner, er det bedre å bytte til det?  Tips mottas med stor takk. 

Guest Sverrejo

Nei. Det filteret jeg har selges på Maritim under "filterholder". To filtre skrudd i holderen,sitter dønn fast

Kommentar fra moderator:
Fint om  du kan oppgi link når du har slike spørsmål, antar at det er denne
Emnetittelen er derfor også mangelfull, kan redigeres innen 2 timer etter posting.

Hm, vel, jeg har fått problemer med nyere filter at metallet ikke er så tykt at en skrutrekker fungerer så godt. Det er bedre med en filteravtrekker av den typen med metallbånd rundt hele filteret for å fordele kreftene. Og heller vaske med fettfjerner på metallet på både avtrekker og filter og litt gummi imellom for friksjon og så ta i alt du kan.

Med skrutrekkeren ble filteret delt... endte opp med å bruke stooor rørtantang på den litt stivere delen opp mot filterholderen  - hjemme på skrustikka.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...