
Clasg
Jeg efterlyser input, da jeg er kørt tør for ideer til problemløsning:
Jeg har fået renoveret begge turboer på anerkendt turboværksted i DK og monteret dem her i foråret.
(Stor tak til Windy37GM for en fin HOW-TO bytte turbo tråd :-) )
Sidste sommer gik båden 24- 25 knob med 3400 o/min ved WOT,
I dag gik den ca 26 knob og 3600 o/min ved WOT med de 2 nyrenoverede turboer.
Manometer viser 1,1 (SB motor) og 1,2 bar (BB motor) ved WOT (lidt større trykværdier end før renoveringen)
Bund og propeller er helt rene
Luftfiltre og dieselfiltre er nye.
Samlinger mellem turbo og intercooler er checket og OK.
Intercoolere er checket med endo-kamera og ser fine og rene ud (på luftsiden).
Vand frem/retur til intercooler er lunkent under kørsel.
Røykbegrenseren er testet og OK.
Kompressorerne kan trykke ca. 1,5 bar og når op til 1,7 bar lige inden den kobler ud ved ca 3100 o/min.
Båden skyder godt frem lige så snart kompressor kører, men accelerationen går meget langsomt når kompressoren kobler ud.
Turboerne skal kunne trykke ca 1,6-1,7 bar ved WOT jfr. specifikationerne
WOT skal ligge på 3900-4000 O/min
Max speed skal være ca 30-31 knob
Jeg tror ikke på dieselpumpe problemer eller dyse problemer da motorerne jo nemt kommer op i omdrejninger ved hjælp af kompressorerne
Kan jeg have fået leveret turboer, tilbage, der ikke passer til motoren?
Eller har forummets dygtige eksperter nogle andre bud som jeg overser?