Sjøvind Startet 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2020 Noen som kjenner til denne? Tenkte at seksjonen det står «Perkins» på var et filter, men CAV-filterne de hadde på Maritim var vesentlig høyere. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Det er en ren vann/slamutskiller. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøvind Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Supert, takk for rask respons! Har det noe for seg å åpne opp denne for rengjøring, eller holder det med å tappe av en skvett innimellom? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Jeg har en tilsvarde (uten navn) og den var en gang full av slam! Du løsner skruen på toppen og holder et kar under for å samle opp dieselsølet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Rolf Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Ta ellers en kikk på denne tråden, mye info om CAV vannutskiller https://baatplassen.no/i/topic/153615-diesel-filter-og-pumpe/ Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Sjøvind Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 (redigert) Takk til begge, har lest tråden over Jeg har kun vann-/slamutskilleren montert, i tillegg til filteret på motoren da. Lurer på å installere et forfilter i tillegg. Burde dette komme før eller etter vannutskilleren? Har denne liggende om bord: Noen som vet hvor man kan få kjøpt nytt filter til denne? Evt et rent dieselfilter som passer? Redigert 14.Mai.2020 av Sjøvind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Sjekk Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Ser de har en del forskjellig der ja, skal ta med meg filterholderen og stikke innom. Tre spørsmål: 1. Rekkefølge, vannutskiller før forfilter? 2. Hvor fint bør et forfilter være? 3. Er det noen standard flowretning i drivstoffiltre? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Vann/slamutskiller først. Så grovfilter, gjerme 20µ Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.