skarpnes 25 Startet 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2020 Hei. Vet noen her hva denne skruen er til. Er dette en lufteskrue? har allerede fått luftet ut hovedfilteret. Men tror det ligger mer luft videre innover i motoren. klarer ikke å løsne mutterene som sitter på dieselrørene inn til dysene. Sitter bom fast Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 Det ser ut som feste for røret som kommer inn på der. Du bør jo lufte helt fra den ene enden til den andre, å bruke for mye kraft kan gå galt. Hvilken motor/pumpe er dette da? Sitér dette innlegget Link to post
Tosa87 Svart 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 Det der er en banjo skrue for det som kan se ut som retur fra dysene. Er ikke noe poeng i å lufte på retur. Pluss at det man lufter er jo luft, luft må mann få ut på toppen, lufter du lenger nede vil du fortsatt ha luft i systemet videre oppover Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 Ser ut som tmd30/40. Hadde tmd 40, men aldri luftet annet en finfilter på toppen. Deretter bare pumpe 20-30 slag på fødepumpa, og starte. Mener det var beskrevet slik i manual også. Sitér dette innlegget Link to post
skarpnes 25 Svart 15.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 Gullfisk skrev for 4 timer siden: Ser ut som tmd30/40. Hadde tmd 40, men aldri luftet annet en finfilter på toppen. Deretter bare pumpe 20-30 slag på fødepumpa, og starte. Mener det var beskrevet slik i manual også. Det kan stemme? hadde ikke bilde av min motor. Men skruen er lik. Har fått ut luften slik du beskriver, men den går ikke skikkelig. Ser ut som det er mer luft lenger oppe. Sitér dette innlegget Link to post
skarpnes 25 Svart 15.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 Tosa87 skrev for 5 timer siden: Det der er en banjo skrue for det som kan se ut som retur fra dysene. Er ikke noe poeng i å lufte på retur. Pluss at det man lufter er jo luft, luft må mann få ut på toppen, lufter du lenger nede vil du fortsatt ha luft i systemet videre oppover Ok? supert da vet jeg det. Jeg hadde en pakning på forfilteret som hadde vridd seg og sugde inn luft. Trodde pumpa var gåen etter at den ikke ga noe motstand. Men fant ut at motoren sto i feil stilling og derfor presset på pumpearmen. Men saken er den at jeg starta motoren da jeg trodde pumpen( fødepumpa) var ødelagt. Må jeg nå lufte fra tilførselen ved dysene da? (Mutterene sitter dønn fast, og vil ikke ta i for mye her) Eller vil luften etterhvert sive ut via lufteskruen på hovedfilteret? Sitér dette innlegget Link to post
skarpnes 25 Svart 15.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 M/S AIOLOS skrev for 6 timer siden: Det ser ut som feste for røret som kommer inn på der. Du bør jo lufte helt fra den ene enden til den andre, å bruke for mye kraft kan gå galt. Hvilken motor/pumpe er dette da? Det er en aqad40b. Trodde først pumpa var gåen, men etter å ha demontert den, så er jo den helt fin. God lærdom om ikke annet?. Men de mutterene hvor dieselrøret går igjennom mot dysene sitter som juling. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Hei Skarpnes 25. Har du fått i gang motoren din? seesnake Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.