Honduras
-morten- skrev 46 minutter siden:En ting jeg ikke skjønner er hvordan konkuransetilsynet godtar så store forskjeller på drivstoff enten til lands eller til sjøss!!
Med priser fra 9 til 16 kroner pr liter, fungerer den frie konkurransen, og det er ingenting for tilsynet å henge seg opp i. Hvis ALLE tar 14.35 pr liter, våkner de nok opp, for det tyder på ulovlig prissamarbeid.
De skal sikre at aktørene kan konkurrere fritt, ikke regulere prisene.
Jeg liker å gjøre et godt kjøp, men er enig i at det er flere forhold man bør tenke over. I mitt nærområde på hytta (H/&$sundet...) ligger det en stor marina, og litt lenger bort en liten familiedrevet butikk m/2-3 pumper og en veldig trivelig kar som hjelper til med fylling. Kona og masse ungdommer jobber i butikken og kiosken. Der fyller jeg. Tror ikke jeg har sett på pumpeprisen enda.
Ikke noe galt med Marina'n, de driver sikkert profesjonelt og bra. Men jeg har det nå ikke så travelt jeg da, når jeg skal ha 20 liter bensin på snekka, melk og brød med hjem til madammen, og is til Skipper og tilfeldig sammenrasket mannskap