Kapt Skuteløs Startet 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2020 I fjor høst syns jeg lensepumpa gikk vell ofte, ca to ganger pr time. Jeg kunne tydelig se at dette kom via rorgjennomføringene. nå har jeg fått løsnet der jeg mener det skal være en talgpakning. Rett meg om dere mener det skal være noe annet. En remse med talg har jeg, men det jeg ikke har funnet noe svar på er om denne skal settes inn med noe. Eller sveller den nok når det kommer vann til. Og hvor godt skal dette draes til. Holder det med håndmakt? På bilde ser dere koppen som er løsnet og trukket opp. Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 16.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Vell, da er talgpakning på plass, uten noe ekstra fett, og koppen dratt til sånn passe. Uten at jeg kan definere «sånn passe». Da gjenstår det bare å se om det er tett når båten får vann under kjølen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Nei, 'talgremsa' skal ikke settes inn med noe. Endene skråskjæres så de overlapper. Skru sånn passe til at ikke roret går for tregt. Lås med kontramutteren. Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 16.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Remsa er skråskjært, men venter med å låse kontramutter til jeg ser at det er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Hvordan fikk du løsnet "koppen" ? Min sitter bom. Vil ikke dra til for mye... Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Kapt Skuteløs Svart 29.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Den løsnet forbausende lett. i fjor høst sprayet jeg den godt inn med Fluid Film (Lanolin olje), som har stått og godgjort seg i hele vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Takk for tipset, da skal jeg ta en runde med det og la den stå i noen dager :) Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.