MBH Startet 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2020 Hei, Først vil vi takke for medlemskap her inne. Som nye seilbåtentusiaster har vi mye å lære og håper denne siden kan bidra der:). Vi er en familie på 5, 2 voksne og 3 barn, som pr. i dag ikke eier seilbåt eller kan å seile, men som inderlig ønsker oss det. Grunnen til vi ønsker å lære oss å seile, er for å kunne reise med båten til fjern og nær. Vel det var litt om oss. Vi er ute etter den ultimate læreboken om seiling for nybegynnere. Hvilke bøker anbefaler dere? Hva er must have? Håper dere kan hjelpe oss med dette. Skriv gjerne litt om hvorfor du anbefaler akkurat denne boken? Vi er ute etter en bok som gir oss de grunnleggende kunnskapene som trengs for å kunne sette seil. Også om dere har gode råd å komme med vedr. hva vi bør se etter som førstegangs seilere hos en båt. Vi ønsker oss en catamaran, men bør vel kanskje starte med en monohull? Eller tenker vi feil? Vi bør helst ha min.4 cabiner, for at barna skal få litt privatliv og for at vi skal kunne ha mulighet til å ta imot gjester. Gleder oss til å høre fra dere. May og Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 Når man først har prøvd en catamaran, så blir aldri livet med en vbunner det samme igjen. En catte er mer stødig, høyere fart, mer plass, ser somregel bedre ut Meeeen det er en skikkelig ulempe med catte, det er bredda. Mange plasser du ikke kommer inn, myyye dyrere bryggeplass og de er ikke like gode i høy og kort sjø, Men hvis du ikke bryr deg om de 3 ulempene, så er valget lett Hilsen en med flere catamaraner Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 https://www.ark.no/boker/Oyvind-Bordal-Seilerboka-9788299861106 Denne boka liker jeg. Er innom de fleste tema angående seiling. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
shipahoy Svart 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 Boka over og Turseiling av Winge var to bøker jeg synes var bra da jeg lærte å seile, men i alle bøkene jeg leste så var det ting som var opplagt for forfatteren, som ikke var opplagt for meg som ikke kunne seile. Jeg vil derfor annbefale deg å lese flere bøker. https://www.ark.no/boker/Jon-Winge-Turseiling-9788204099976 Denne gamle filmen er også lærerik: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.