Jump to content

Anbefaling av bluetooth batterimonitor

Kåiem

Recommended Posts

DR_Nelson skrev 10 minutter siden:

Her er det jo nettbutikken som sier de har den på lager ved bestilling. 
2 uker etter at ordre var bekreftet, betalt og mottatt sporing på varen, har de den ikke pga leveringsproblemer etter inngått kjøpsavtale. Da har du rett på tilsvarende vare til samme pris mener nå jeg.
Hadde det stått ”forventes på lager” / ”forhåndsbestill” er det noe helt annet, og selger har ikke noe plikt til å gi erstatning/kompensasjon.

Sorry, men skal du drive nettbutikk så bør du ha varen på lager når det lyser grønt og du kan bestille, og ikke noe som ligner dropshipping. 

Jeg er langt i fra uenig.

I min bransje så er ingen "kjære mor" så lenge man har mottatt leveringsdato. 

On 5/22/2020 at 4:02 PM, HiWard said:

Jeg spurte forhandler om det samme og fikk følgende svar:

«Dersom du har 2 batterier hvorav et krever bulk og et annet er ganske fulladet så skjer følgende:

Laderen setter seg i bulk, og leverer spenning og strøm som matcher det batteriet som er lavest - og ut på denne tilkoblingen. Det som allerede er fulladet vil ikke ta til seg noe strøm før spenningen på det første batteriet har blitt så høy at det også tilfører lading til det siste batteriet. Så vil laderen til slutt ta med alle batteriene samtidig opp i absorb, for så å legge dem ned på float og til slutt storage.

I praksis fungerer dette bra. Ofte er det også slik at start er den ene banken, og den er ofte nesten full. Da går det meste av påstemplet ladestrøm til forbruksbatteriet, som også trenger mest strøm. Når det nærmer seg fullt, så fullades begge batteribankene parallelt, og alt er tipp topp.»

Så det kan virke som om laderen oppfører seg slik den skal. Merkelig av Victron å designe en lader med flere utganger, uten mulighet til individuell overvåkning. Dette er forøvrig en Smart IP22 med 3 utganger og 30A ladekapasitet.

Jeg har en ip22 lader som fordeler strøm til forbruk og start. I tillegg har jeg en 712 monitor. Ved å logge seg inn på laderen via appen, kan du se hvor mange ampere laderen gir ut totalt. Ved å logge inn i monitoren, kan du se hvor mange ampere som går til forbuksbanken alene. I mitt tilfelle går det alltid mer strøm til forbuksbanken enn til start. AGM forbruk og sølv-kalsium start. 

scamπ skrev 1 time siden:

Jeg har en ip22 lader som fordeler strøm til forbruk og start. I tillegg har jeg en 712 monitor. Ved å logge seg inn på laderen via appen, kan du se hvor mange ampere laderen gir ut totalt. Ved å logge inn i monitoren, kan du se hvor mange ampere som går til forbuksbanken alene. I mitt tilfelle går det alltid mer strøm til forbuksbanken enn til start. AGM forbruk og sølv-kalsium start. 

Har du en, to eller tre utganger på laderen din? Dette høres jo identisk ut med mitt opplegg. Ganske fornøyd med 712. Displayet har en feil på et av segmentene, men har en reklamasjonssak på gang. Planen var uansett å ikke skru dette fast i konsollet, men bruke blånn.

Vet du om om denne kan vise snittforbruk over en periode og ikke bare momentanforbruk? Litt teit når kjøleskuffen går og appen estimerer 16 timer gjenværende strøm, mens i neste øyeblikk er kjøleskuffen av og da er gjenværende kapasitet 2 døgn. Kjøleskuffen har vel en duty cycle på 50%, så den skal bruke omtrentlig 1.5A per time.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

56 minutes ago, HiWard said:

Har du en, to eller tre utganger på laderen din? Dette høres jo identisk ut med mitt opplegg. Ganske fornøyd med 712. Displayet har en feil på et av segmentene, men har en reklamasjonssak på gang. Planen var uansett å ikke skru dette fast i konsollet, men bruke blånn.

Vet du om om denne kan vise snittforbruk over en periode og ikke bare momentanforbruk? Litt teit når kjøleskuffen går og appen estimerer 16 timer gjenværende strøm, mens i neste øyeblikk er kjøleskuffen av og da er gjenværende kapasitet 2 døgn. Kjøleskuffen har vel en duty cycle på 50%, så den skal bruke omtrentlig 1.5A per time.

Laderen har 3 utganger. Litt usikker på det der med snittforbruk, tror det er sånn at gjenværende kapasitet baserer seg på aktuelt forbruk der og da. 

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...