Jump to content

Raymarine eS128 vil ikke ta oppgradering til Lighthouse 3

Rauer

Recommended Posts

Har en Raymarine eS 128 som feiler på oppgradering fra Lighthouse 2 til 3. Riktige filer er lastet ned fra Raymarine, pakket og ISO filene er lagt på hvert sitt se kort som beskrevet i tekstfiler som kommer med nedlastingen. Dette avviker fra Axiomplottere hvirndet bare er en ISO fil på en brikke. 
Er det noen her på forumet som har gjort denne oppgraderingen på en eS 128 eller 127 som har tips om hvor jeg bommer?

Oppdatering og løsning. 
Nedlastningssiden må pakkes ut på vanlig måte, deretter må ISO filene åpnes i utforskeren og deretter kopieres over på hvert sitt sd kort. Begge kortene settes samtidig inn i plotteren for så å trykke på start. 
Link på sidene til Raymarine med «suppeoppskrift» kommer det dessverre feilmelding på. 

Svart (redigert)

Har es127 og es128 ombord, og ja de har stor nok prosessor. LH3 flyter godt uten og hakke og har nå flere fordeler i mine øyne enn LH2. 
Nå kan kartene oppdateres direkte uten og måtte ta ut brikke, samt økning i antall veipunkt fra 3000–> 10 000. Hovedårsaken er allikevel et vesentlig bedre og dynamisk brukergrensesnitt. Her er listen over hva som støttes i de ulike versjonene. 
https://www.raymarine.com/service-and-support/software-updates/mfds/lighthouse3/es-gs-series.html

Redigert av Rauer (see edit history)
  • 3 uker senere...

Har akkurat nedgradert min ES98 fra LH3 til LH2, det er spesielt en ting som gjør at jeg nedgraderte og det er wi-fi

Jeg har plotter "alltid" koblet til internett, så kobler jeg mobil og nettbrett til plotter. Da er jeg tilkoblet internett på mobile enheter samtidig som jeg kan kjøre Rayremote mot plotter. Jeg har seilbåt og en plotter på pedestall i cockpit. Da er det greit med rayremote fra salongen eller når jeg sitter under sprayhood. Har også et nettbrett under sprayhood og et på kartbordet som kjører Rayremote.

Med dette oppsettet så fungerer oppkobling dynamisk, stenger jeg av plotter bytter mobile enheter til mobilnettet. Starter jeg plotter kobles det automatisk til wi-fi via plotter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...