Jump to content

Edit History

PolarLi

PolarLi

-frank- skrev 50 minutter siden:

Det er primært fiske ja. Og inntil 250 meter (Juksamaskin).

Har annen plotter for waypoints (merking) så jeg trenger strengt tatt ikke enda en plotter. 

Har dere forslag til kun ekkolodd så kan det være aktuelt. 

Men likte Raymarine sin 3D scanner. :smiley:

Uten at jeg skal si det helt sikkert, så tror jeg den 3D funksjonen bare er å glemme over 50-60 meter. Og på 2D med RV100 svingeren, så ser du kanskje fisk ned til maks 80-100 meter. Det er noen her som kjenner disse systemene bedre som sikkert kan rette meg om jeg tar feil.

Skal du ned til 250 meter er det vel hovedsakelig 1 kombinasjon med 9" skjerm som funker uten å sprenge budsjettet helt: Simrad S2009, rent ekkolodd, (9890,-) og en Airmar TM185M.(8990,-) Tror også du må ha en adapter for kabelen til noen hundrelapper. Dette såfremt du kan bruke hekkmontert svinger. Prisene fant jeg hos ramotech. Garmin 922XS ville også vært et utmerket valg da den også har 1KW utgangseffekt, men problemet er bare at Garmin skal ha over 13000,- for samme airmar svinger... :headbang:

pipe skrev 36 minutter siden:

Spiller det egentlig noen rolle for hvilken kartplotter av de to han skal velge?

Han sa at ekkolodd biten var viktig, og når jeg så bosted så ante det meg hva som skulle foregå :wink:

PolarLi

PolarLi

-frank- skrev 20 minutter siden:

Det er primært fiske ja. Og inntil 250 meter (Juksamaskin).

Har annen plotter for waypoints (merking) så jeg trenger strengt tatt ikke enda en plotter. 

Har dere forslag til kun ekkolodd så kan det være aktuelt. 

Men likte Raymarine sin 3D scanner. :smiley:

Uten at jeg skal si det sikkert, så tror jeg den 3D funksjonen bare er å glemme over 50-60 meter. Og på 2D med RV100 svingeren, så ser du kanskje fisk ned til 80-100 meter. Det er noen her som kjenner disse systemene bedre som sikkert kan rette meg om jeg tar feil.

Skal du ned til 250 meter er det vel hovedsakelig 1 kombinasjon med 9" skjerm som funker uten å sprenge budsjettet helt: Simrad S2009, rent ekkolodd, (9890,-) og en Airmar TM185M.(8990,-) såfremt du kan bruke hekkmontert svinger. Prisene fant jeg hos ramotech. Garmin 922XS ville også vært et utmerket valg da den også har 1KW utgangseffekt, men problemet er bare at Garmin skal ha over 13000,- for samme airmar svinger... :headbang:

pipe skrev 6 minutter siden:

Spiller det egentlig noen rolle for hvilken kartplotter av de to han skal velge?

Han sa at ekkolodd biten var viktig, og når jeg så bosted så ante det meg hva som skulle foregå :wink:

• Create New...