Karsten773
Har en Yamaha 115hk som jeg sliter litt med, etter litt om å men med å få bensinblære helt hard så starter den greit. Når jeg skal oppgi plan så erre verre. Ved fullt pådrag hakker motoren voldsomt og dør ut om jeg ikke reduserer gasspådraget raskt. Ved rolig gasspådrag så hakker motoren (noe mindre) men kommer seg opp i plan og derfra går det greit. Og da kan jeg kjøre i plan i en lenger tid uten å merke noe feil med motor men Samme scenario om jeg så slipper båten ned fra plan og gjør det samme om igjen.
har byttet bensinpumpe og renset/syrevasket gasserene i slutten av fjord sesong. Og har også eksprimentert med Å bytte om fra internt tank i båten og til reservetank uten noe spesiell forskjell, bensinbælg fra både innebordstank og reservetank lar seg trykke opp helt harde og mister ikke noe sørlig trykk under prøvekjøring.
om jeg prøver å choke båten noe under fart så drukner den og blir vanskelig å starte igjen etterpå. Noen som har noen ideer her for nå er jeg snart lei båtlivet før det hele startet. (Kjøpte forøvrig båten i fjord og hatt samme trøbbel fra start) forige eier sier seg ukjent med alt.
til info så har jeg kompresjonstestet sylindere og det varierer veldig lite men 3 sylindere er på ca 9,1-9,3bar og en sylinder er på 8,8
er det noen her som kjenner seg igjen i noe av dette eller har noe kunnskap om denne typen motor?