Jump to content

Hva koster det å skifte eksosbend på Volvo D6 350 med DPH

Bårdp

Recommended Posts

Dette er vanskelig å si. Er det trangt eller enkelt å komme til motoren for å løfte den? Motoren må løftes litt frem for å komme til. Er det romslig er det typisk billigere. 

På en Nidelv 300 Sport jeg hadde så spurte jeg om dette. De kom med priser fra 15 000,- til 30 000,-. Det er mye jobb men rimelige deler. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Motoren må nok flyttes frem, det genererer en del jobb. Jeg vet om en dyktig VP mekaniker som hadde gjort dette for 12-15.000kr, men han holder til nesten så langt syd du kommer i Norge. Det blir langt fra deg ser jeg...

Det er også min erfaring som sjøbliss skriver over, at for en sånn jobb kan prisen fort variere med 100% mellom ulike steder... Så sjekk flere. 

Lurer på, er det eksosbend dere diskuterer nå? Dette sitter på turboen og går over i gummimuffen som sitter på eksosrøret på transom. Eksosbendet er vel uproblematisk å bytte, trenger ikke flytte motoren for dette. 

Det er kanskje eksosrøret på transom dere egentlig diskuterer?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jeg kan ikke huske å ha hørt om noen som har byttet eksosbend på D4/D6, selv ikke for drevversjonene av disse. 

Eksosrøret på transom derimot, der har det vært skrevet mye om tæring og byttekampanje. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...