Chilli Solbris
kdtran skrev for 2 timer siden:Du hadde rett @Solbris II
Det er betydelig lettere å jobbe med polyester enn med epoxy.
Jeg fjernet ett luftinntak på styrbord side for ett års tid siden, og støpte (eller rettere sagt klasket på noe duk og epoxy) for å tette hullet. Kvaliteten på arbeidet jeg gjorde var heller dårlig, og jeg har gått og irritert meg selv over dette i lang tid.
Når jeg først var i gang med plast arbeid fant jeg ut at jeg skulle prøve å høre på Erik, så jeg slipte ned majoriteten av duken jeg hadde lagt på tidligere, fant frem en dunk med epoxy og noe 350 matte og støpte opp på nytt.
Markerte området, pusset ned og la på gelcoat.
Måtte gjøre dette i ett par-tre omganger for å få det jevnt, og jeg ser at jeg må fylle i litt til ett par steder, men alt i alt kjenner jeg at jeg sakte men sikkert så smått begynner å få taket på glassfiber arbeid.
Fargen er ikke 100% lik originalen, men det er det nærmeste jeg kommer uten å kjøpe 25 kg gelcoat av gangen.
Båten er 34 år gammel, så en marginal fargeforskjell her og der må jeg kunne klare å leve med.
FF
Det der blir skikkelig bra!???
For å få helt lik farge trenger du å måle opp en gitt mengde gelcoat og så bruker du dråpeteller (en sprøyte fra apoteket) og blander brekkfarge i til du treffer helt. Brekkfarge Har en skikkelig malerbutikk.
Gul og rød bør være greit tenker jeg!
Bare å prøve seg frem.
https://www.vitensenteret.com/nb/mod373-1