Knallipadden Startet 18.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2020 Jeg vurderer å kjøpe meg en liten kjapp skjærgårdsjeep til kortere og litt lengre dagsturer. Jeg har en snekke som jeg bruker som turbåt, men jeg savner å ha en liten kjapp båt hvis vi skal på holmeturer etter jobb for å bade og fiske. Med snekken blir det litt mer planlegging siden det tar en del lengre tid. Har sett på små skjærgårds jeeper fra 14-16 fot. Den minste for eksempel GRP 425 har stort sett bare 25-30 hk. Blir det litt lite kanskje? Stort sett blir det bare 1-2 voksne, men noen ganger kan det være 4-5 stykket ombord også. Bør jeg gå for en litt større båt ala 16 fot og 50-60 hk i stedet? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2020 hvaslags prisklasse ser du for deg? Jeg tror jeg ville gått litt opp fra 14 fot, feks noe ala Yamarin 4730..? En fot eller 2 ekstra gir mer plass til pikkpakk, samt kjekt å ha om vind og sjø roter seg opp til man skal hjem igjen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.