Jump to content

Edit History

Tskjei

Tskjei

Jannmar skrev for 20 timer siden:

Om du ser på NCS-koden (listen i mitt forrige innlegg) har ikke 8008 og 8012 like mye hvitt i seg.

8008 har 88% hvitt og 8012 har 85% hvitt.

Begge har 10% sort.

Men som jeg skrev i mitt forrige innlegg så fikk jeg blandet en boks Bengalack etter NCS-koden til 8008 på ObsBygg, og fargen stemte overhodet ikke med gelcoatsparkel 8008.

Forskjellen hadde ikke med forskjellig glans og tekstur å gjøre, men var en reell forskjell i selve fargen.

Bengalacken etter NCS-koden ble langt gråere enn gelcoatsparkel 8008 hvor preget av at den har noe gult i seg kom mer fram.

Jeg går ut i fra hva reseptene sier fra Gelcoatbrekkemaskinen som da kommer fra Reichhold/Polynt. Som skrevet før, så stemmer ikke RAL og NCS med Reichholds RAL og NCS. Derfor heter også fargene 80008 og 80012 og ikke en NCS eller RAL kode. Det finner man også igjen på en industribrekkemaskin for Jotun.Der er det egen folder med disse fargene.

Tskjei

Tskjei

Jannmar skrev for 20 timer siden:

Om du ser på NCS-koden (listen i mitt forrige innlegg) har ikke 8008 og 8012 like mye hvitt i seg.

8008 har 88% hvitt og 8012 har 85% hvitt.

Begge har 10% sort.

Men som jeg skrev i mitt forrige innlegg så fikk jeg blandet en boks Bengalack etter NCS-koden til 8008 på ObsBygg, og fargen stemte overhodet ikke med gelcoatsparkel 8008.

Forskjellen hadde ikke med forskjellig glans og tekstur å gjøre, men var en reell forskjell i selve fargen.

Bengalacken etter NCS-koden ble langt gråere enn gelcoatsparkel 8008 hvor preget av at den har noe gult i seg kom mer fram.

Jeg går ut i fra hva reseptene sier fra Gelcoatbrekkemaskinen som da kommer fra Reichhold/Polynt. Som skrevet før, så stemmer ikke RAL og NCS med Reichholds RAL og NCS. Derfor heter også fargene 80008 og 80012 og ikke en NCS eller RAL kode. Det finner man også igjen på en industribrekkemaskin for Jotun.Det er det egen folder med disse fargene.

• Create New...