Jump to content

Etterlysning: El-koblingsskjema Bavaria 42 cruiser (2007)

Hedwig

Recommended Posts

leopard skrev for 4 timer siden:

Hvis du googler "bavaria 302 panel bruksanvisning" så finner du denne. 

Har til panel 301 og 302 (hhv 12v og 230v) mulig jeg surrer med terminologien, men disse viser kun koblinger i panelet. Jeg skulle gjerne sett hvor alle ledninger i båten går og hvordan alt er koblet sammen. :)

Seilerslask skrev for 5 timer siden:

Det bør ligge litt på nett, jeg fant til vår 34-foter fra 1999 på nett uten videre problemer.

Tipper du uansett må påregne en detektivjobb for å finne ut av eventuelle endringer i etterkant, det pleier jo å være nok å ta av...

Var det jeg trodde også. Og manualen hinter til at disse også finnes som e-dokument, så en skulle tro de fantes. Men ikke funnet noe så langt. 

Ja... Havelle har en liten haug av modifikasjoner og ettermonteringer... Og lite av det er merket. Kjøpt labelmaker og skal merke etter hvert som jeg forstår. Kan ta noen år :p

I 34 foteren er det vel Panel 420 eller noe sånt, og der fant jeg tegninger som viste batterier osv også.

Lite ante jeg at det var et helvetes rottereir med busskabler og andre kabler til instrumenter og annet. Grøss.

Jeg dro ned DesignWorks lite som ble linket til her: 

...og har så smått begynt å jobbe litt i det. Ganske annerledes enn AutoCAD Electrical som jeg er vant til :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...