Jump to content

Demperplate gåen i ZF-kasse. Erik Gjør ting han ikke kan

Chilli Solbris

Recommended Posts

bellen skrev 2 minutter siden:

Det er nok messing. Skruen burde dei aller fleste jernvarehandlere ha på lager.

Ja, er jo enig i det at de burde ha den på lager. Men det er jaggu langt fra burde til det å faktisk ha den....:giggle:

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Tore B skrev 34 minutter siden:

Hvis det kniper så vil jeg bli overrasket hvis du ikke finner det du trenger av skruer her:

http://www.zachskruer.no

Der kom tipset som gjør at dette forumet bare er helt best!!! Da drar jeg dit!!!:thumbsup::flag_bp:

Takker og bukker!:thumbsup:

Mvh

Chilli Solbris

Har du prøvd Trebaaten på Nesset. Er ikke de litt spesialister i den retningen med messing og annet i den retningen? Det er vel heller stigningen på gjengene som er interessante? Det er lettere å justere lengden enn stigningen :-)

Ser forresten at du snakker litt om båtpenger. Der er det tydeligvis litt varierende vekslingskurs.

I fjor overhørte jeg en selger på Seatronic i Moss snakke i telefon med en kunde og selgeren snakket om båtpenger. Når det ble min tur nevnte jeg dette med båtpenger og spurte hva han la i begrepet båtpeng. "Det er tusen kroner det" svarte han raskt. "Oi" svarte jeg. " jeg trodde det var to tusen kroner". "Aha ja" svarte selgeren, "Du har motorbåt du." :smiley:

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Bellil skrev 45 minutter siden:

Har du prøvd Trebaaten på Nesset. Er ikke de litt spesialister i den retningen med messing og annet i den retningen? Det er vel heller stigningen på gjengene som er interessante? Det er lettere å justere lengden enn stigningen :-)

Ser forresten at du snakker litt om båtpenger. Der er det tydeligvis litt varierende vekslingskurs.

I fjor overhørte jeg en selger på Seatronic i Moss snakke i telefon med en kunde og selgeren snakket om båtpenger. Når det ble min tur nevnte jeg dette med båtpenger og spurte hva han la i begrepet båtpeng. "Det er tusen kroner det" svarte han raskt. "Oi" svarte jeg. " jeg trodde det var to tusen kroner". "Aha ja" svarte selgeren, "Du har motorbåt du." :smiley:

Jada! Har vært på Nesset. Trebåten kjenner jeg godt! Men de hadde ikke! Joda, det er litt varierende kurs om dagen! Til kona: En båtpenge er 100 kroner, til båtkompisen er en båtpenge 1000 kroner. Og i butikken er det nok som du har fått beskjed om ja... der er en båtpenge 2000 kroner!! :giggle::crazy::giggle:

Knude skrev 34 minutter siden:

Jøss .  Var der også noe som måtte byttes. Godt å ta alt selvfølgelig. Innponert over pågangsmotet ditt. Håper alt blir bra nedi kjelleren nå og du kommer på vannet snart. 

Godt at du også får litt hjelp for her er det mye greier.....

lykke til videre!

Det var i utgangspunktet pga lekkasje i babord pakkboks og to eksosbend til styrbord motor som var utganspunktet for at jeg skulle opp. Så røk koblingen i tillegg. Og det var i grunnen greit at det skjedde før jeg kom dit jeg i utgangspunktet hadde tenkt å ta båten på land. Der hadde de nemlig tatt betalt pr døgn i tillegg til løftet. Her slipper jeg det. Betaler kun for løftet.
Men ja, nå dukker det alltid opp noe underveis. Jeg skal bytte 12 motorlabber, sveise fem eksosbend (det viste seg at det var noe muffens i alle fire knebenda fra eksosen og ut, bytter koblingen på styrbord motor, (det er heldigvis gjort på babord motor) og bytter simringer (tilsammen seks stykker) på begge pakkboksene. I tillegg er det bestilt nytt vindu fra Ertec i Tvedestrand. Det er de som har laget originalvinduene til disse båtene. Det blir dyrt, men har ikke noe valg. Glasset er buet.
Så i år blir det ferie i nærmiljøet for å si det mildt!:crazy::giggle::eek:

Mvh

Chilli Solbris

Fantastisk service av Vulkan Scandinavia! Bestile kobling i går ettermiddag og fikk den kl 08.15 i dag! Herlig!

Og slik ser en hel ut!

Kobling_SolbrisII.JPG.d111e79195231667249aebd1df096a7c.JPG

Og slik en fullstendig ødelagt en....

IMG_4446.jpg.f92aebf4ae242939a1eb3320db1c1df6.jpg

IMG_4447.jpg.076cb217feb6804ec6260f290bf96b9c.jpg

Mvh

Chilli Solbris

Fyttikatta for en jobb og noen utgifter som bare plutselig dukker opp når man har båt. Vår "lille" Bellil koster oss nok og mange nok arbeidstimer og selv om jeg ofte drømmer om større båt så skjønner jeg at 32 fot er greit nok for to når regninga skal gjøres opp :-)

Det verste er at når man tror at NÅ har vi kommet over kneika så kommer det jaggu meg en ny stigning som du ikke så fordi du var så nære den første toppen.

Ønsker deg all lykke og hell med båten som ser ut til å være greit stor nok og en vesentlig oppgradering fra Solbris jeg møtte i fjor.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Bellil skrev 3 minutter siden:

Fyttikatta for en jobb og noen utgifter som bare plutselig dukker opp når man har båt. Vår "lille" Bellil koster oss nok og mange nok arbeidstimer og selv om jeg ofte drømmer om større båt så skjønner jeg at 32 fot er greit nok for to når regninga skal gjøres opp :-)

Det verste er at når man tror at NÅ har vi kommet over kneika så kommer det jaggu meg en ny stigning som du ikke så fordi du var så nære den første toppen.

Ønsker deg all lykke og hell med båten som ser ut til å være greit stor nok og en vesentlig oppgradering fra Solbris jeg møtte i fjor.

Det tar aldri slutt! Båt er et digert høl i havet som du bare kan hive penger ut i i en konstant strøm! Men men! Nå håper jeg i hvert fall at det verste er tatt! KRyss finga! Bank i bordet og alt som er!!:thumbsup:

bellen skrev 1 minutt siden:

Har du lyst å si hva du måtte ut for en ny kobling? 

20,5 båtpenger inkludert frakt fra Molde. :crazy:

Mvh

Chilli Solbris

Jeg hadde samlede utgifter i forbindelse med opplaget i vinter på 286.000,- så du har noe å strekke deg etter Erik :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

VannTro skrev 27 minutter siden:

Jeg hadde samlede utgifter i forbindelse med opplaget i vinter på 286.000,- så du har noe å strekke deg etter Erik :giggle:

Jøsses og Herrejemini!!!:eek: Hva i alle dager har du drevet med @VannTro?????????:confused::yesnod:

Mvh

Chilli Solbris

Solbris II skrev for 8 timer siden:

Jøsses og Herrejemini!!!:eek: Hva i alle dager har du drevet med @VannTro?????????:confused::yesnod:

Hadde en badeplattform hvor det gikk med 127 timer med støping + opplag inne p.g.a. varmebehov ved støpingen.

Inne får man ikke lov å gjøre spesielt mye selv og da flyr "båtpengene" fort.... :diving:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

VannTro skrev 40 minutter siden:

Hadde en badeplattform hvor det gikk med 127 timer med støping + opplag inne p.g.a. varmebehov ved støpingen.

Inne får man ikke lov å gjøre spesielt mye selv og da flyr "båtpengene" fort.... :diving:

Jøye meg! Men da er jobben skikkelig gjort vil jeg tro? Har du utvidet plattformen?

Mvh

Chilli Solbris

Ble enige om 127 timer i stedet for 227 timer.

Solbris II skrev On 8.7.2020 at 9.59:

Jøye meg! Men da er jobben skikkelig gjort vil jeg tro? Har du utvidet plattformen?

Ble veldig bra, men inge  utvidelse. Den er vinklet litt nedover så ved forlengelse ville den kommet i konflikt med vannskorpa når man kjører(deplasementskrog graver seg litt ned vettu).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...