5nacks Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Noen liker at tingene man har, er strøkne. Jeg er en av de som er ivrig med hageslangen hver gang båten er brukt. Det er mange som driter i vask og vedlikehold ila sesosongen, eller i det hele tatt. Jeg synes man skal respektere begge parter. Men, jeg kjøper motor, båt og utstyr fra førstnevnte. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 scamπ skrev 3 minutter siden: Noen liker at tingene man har, er strøkne. Jeg er en av de som er ivrig med hageslangen hver gang båten er brukt. Det er også det som er mitt poeng, spyl av båten etter hver tur så fjerner man enkelt salt på skrog og motor. Sitér dette innlegget Link to post
Mageil Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Lazyjack skrev for 21 timer siden: Eller flytte båten til f. eks. Mjøsa hvor de neppe har dette problemet. Beklager, men dette med at det skulle være et problem med saltsprut på motor synes jeg blir for dumt! Eller f.eks la være å kommentere når man ikke har skjønt spørsmålet, eller ikke har noe relevant svar. Heldighvis, jeg synes ikke at det er for dumt at enkelte folk er likegyldige til saltsprut selv om jeg selv foretrekker å vaske det av. God sommer! Sitér dette innlegget Link to post
Mageil Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Bårdp skrev On 20.5.2020 at 20.33: Ja gid a meg det er ikke enkelt. Saltvann er noe ekle greier som griser til tingene mine. Kan jo pakke inn båt og motor i gladpakk så de ikke får saltvann på seg. Ja. Gid, det er forferdelig. Da kan du jo også bruke gladpakk på de andre tingene dine som blir tilgriset av saltvann?? Sitér dette innlegget Link to post
Mageil Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 index skrev On 19.5.2020 at 11.46: Det er jo et poeng for å bevare lakken, om du ikke vokser vil den over tid bli matt og bleket. Litt saltflekker gjør vel ikke noe? Neida, det gjør ingen ting :) Visste bare ikke at det ble «verre» med voks. Også lurte jeg på om det fantes noe annet jeg heller burde ha brukt, for å at det ikke skjedde. Men ingen fare, jeg bare vasker med vann :) Sitér dette innlegget Link to post
Mageil Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 PolarLi skrev On 19.5.2020 at 22.40: Har du begrenset tilgang på ferskvann, f-eks bare på en drikkeflaske, eller ikke gidder å styre med shampo, så tror jeg du vil få et godt resultat hvis du avslutter kattevasken med "våtvoks"/ "speed shine" https://www.biltema.no/bilpleie/bilvask/vannfri-bilvask/speed-shine-detailer-2000035580 Den der er kanskje ikke så dum. Har god tilgang på ferskvann, men en slik spray kan nok være nyttig flere steder også :) Sitér dette innlegget Link to post
Mageil Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 rippie skrev On 19.5.2020 at 22.57: Hjelper med Quick detailers for å holde på vannskrekken. Ser for meg du får endel mindre flekker om vannet renner av før det tørker. Bruker denne på bilen, veldig fornøyd. https://www.autodude.no/produkt/bilshampo_gyeon_q2m_bathe_plus/ Veldig interessant! Du har ikke testet den øå båten? Sitér dette innlegget Link to post
Mageil Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Sørlandet2 skrev On 20.5.2020 at 19.06: Som nevnt over, så er det nok akkurat like mye flekker på det hvite skroget, det er bare ikke synlig. Av den grunn så er hvit motor smart. Like mye saltflekker, men ikke synlig. Har inntrykk av at de fleste motorprodusenter (ihvertfall Mercury), har heller dårlig lakk-kvalitet, så å gnikke tørt er en heller dårlig ide. Men god omgang med voks er tingen. Kan nok tenkes at jeg må finne en bedre voks ja! Ellers blir å vaske med vann (evt. litt såpe). Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Litt eddikk i vannet så løser saltet seg opp enklere. men båten er i saltvann. Da blir det salt på den ?. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.