Jump to content

Saltflekker på motordeksel

Mageil

Recommended Posts

Lazyjack skrev for 21 timer siden:

Eller flytte båten til f. eks. Mjøsa hvor de neppe har dette problemet. 

Beklager, men dette med at det skulle være et problem med saltsprut på motor synes jeg blir for dumt! 

Eller f.eks la være å kommentere når man ikke har skjønt spørsmålet, eller ikke har noe relevant svar.  

Heldighvis, jeg synes ikke at det er for dumt at enkelte folk er likegyldige til saltsprut selv om jeg selv foretrekker å vaske det av. 

God sommer! 

Bårdp skrev On 20.5.2020 at 20.33:

Ja gid a meg  det er ikke enkelt. Saltvann er noe ekle greier som griser til tingene mine. Kan jo pakke inn båt og motor i gladpakk så de ikke får saltvann på seg.

Ja. Gid, det er forferdelig. Da kan du jo også bruke gladpakk på de andre tingene dine som blir tilgriset av saltvann?? 

index skrev On 19.5.2020 at 11.46:

Det er jo et poeng for å bevare lakken, om du ikke vokser vil den over tid bli matt og bleket. Litt saltflekker gjør vel ikke noe?

Neida, det gjør ingen ting :) Visste bare ikke at det ble «verre» med voks. Også lurte jeg på om det fantes noe annet jeg heller burde ha brukt, for å at det ikke skjedde. Men ingen fare, jeg bare vasker med vann :) 

PolarLi skrev On 19.5.2020 at 22.40:

Har du begrenset tilgang på ferskvann, f-eks bare på en drikkeflaske, eller ikke gidder å styre med shampo, så tror jeg du vil få et godt resultat hvis du avslutter kattevasken med "våtvoks"/ "speed shine" https://www.biltema.no/bilpleie/bilvask/vannfri-bilvask/speed-shine-detailer-2000035580 

Den der er kanskje ikke så dum. Har god tilgang på ferskvann, men en slik spray kan nok være nyttig flere steder også :) 

Sørlandet2 skrev On 20.5.2020 at 19.06:

Som nevnt over, så er det nok akkurat like mye flekker på det hvite skroget, det er bare ikke synlig. Av den grunn så er hvit motor smart. Like mye saltflekker, men ikke synlig. 

Har inntrykk av at de fleste motorprodusenter (ihvertfall Mercury), har heller dårlig lakk-kvalitet, så å gnikke tørt er en heller dårlig ide. Men god omgang med voks er tingen. 

Kan nok tenkes at jeg må finne en bedre voks ja! Ellers blir å vaske med vann (evt. litt såpe). 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...