Jump to content

Endelig! Ruteplanlegger på nett fra Gulesider

.Olsen

Recommended Posts

Gode nyheter for alle båtfolk! Gulesider har lansert sin ruteplanlegger på nett. Om en har proversjonen av appen så kan en utveksle ruter, punkt osv. Og om en har kjøpt kart for Danmark eller Sverige så er de tilgjengelig på nett også. 

Ruter, plotterspor og punkt synkroniserers "automagisk" mellom PC, mobil/brett. (Pro versjon av appen).

God og enkel funksjonalitet. En kan kjapt veksle mellom vanlig kart, sjøkart og flyfoto. En kan legge inn lag med uthavner og bukter i Norge, Danmark, Sverige og Grønland. 

En registerer hastighet og forbruk så en kan få estimat på begge deler når en lager ruter. At de også ber om dybde og høyde på båten kan tyde på at autorute er planlagt?

https://pasjoen.gulesider.no/#map=5.36/58.181/12.347

---------

Det hele er fortsatt i Beta, men har ikke oppdaget noen bugs foreløpig. 

388161172_Gulesiderpsjen.jpg.3e080204c37cd61b282786ffa0ccb47f.jpg

Jeg synes GuleSider er bedre enn Navionics på info på land, langs kysten er de fine på lokalnavn (på land), greit når noen prøver å forklare at hytta ligger på DET neset eller  i DET sundet. Jeg betaler for Navionics, og vil nok fortsette å bruke det til navigering og plotting. Men Gule sider er blitt bra. Og nå også Sverige + Danmark :-)

Skal en seile ut av Norden osv så er vel i grunnen Navionics ett naturlig valg. For Norge og Sverige/Danmark syns jeg Gulesider er helt på høyden. Ikke like "avansert", men enkel i bruk, gode kart og akkurat det en trenger. 

Må legge til at jeg aldri har likt kartene i Navionics. 

Nå som gulesider har fått ruteplanlegger på nett så ryker Navionics ut. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...