Knallipadden Startet 19.Mai.2020 Del på Facebook Startet 19.Mai.2020 Speedometeret på en båt jeg vurderer virker ikke. Det er en eldre DC med 100 hk Honda 4T utenbordsmotor. Hva kan være galt? Er det vanskelig å bytte speedometer? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Biltema har GPS basert speedometer. Trenger kun 12 volt og er mye bedre enn de som drives av vanntrykk Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Du får også app på mobilen. Kan velge mellom km/t og knop. Så om det ikke virker om bord er det ikke noen show stopper. Ettergvert setter du kanskje inn en kartplotter, da har du også fart. Seilbåter bruker logg (propell i vannet), men for motorbåter er det unødvendig (min mening). Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Jeg har bare brukt GPS på nettbrett på båten jeg har fra før men det irriterer meg litt når instrumenter som er innebygget ikke virker 😋 Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 På en daycruiser jeg hadde, var speedometeret drevet av skovlhjulet på ekkoloddsvingeren. Og i nåværende båt er det speedometer drevet av pitot, som er borte.. så føler med trådstarter. Det er ikke gøy med instrumenter som ikke virker. Hvis der er en inngang for en tynn luftslange på instrumentet vet du at det er til pitottube, som det kalles på internasjonalt. De funker bra i høy hastighet, ikke så bra i lav.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 kjenner ikke til hva hondaen har, men ikke uvanlig at det er innbygd pitot tube slik GunR beskriver over. Heller ikke uvanlig at denne slangen hopper av en eller annen nippel.. Den på min Yamaha F115 er overraskende nøyaktig i planefart Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
-morten- Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 10 hours ago, ivar said: kjenner ikke til hva hondaen har, men ikke uvanlig at det er innbygd pitot tube slik GunR beskriver over. Heller ikke uvanlig at denne slangen hopper av en eller annen nippel.. Den på min Yamaha F115 er overraskende nøyaktig i planefart Min Mercury(Yamaha) virker ikke før 8-10 knop, men er ganske rett mellom 20-35. Jeg ser mest på SOG på plotteren eller på Ipaden uansett Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.